شناسهٔ خبر: 67130874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کتابخانه تازه تاسیس طارم به نام «خادم الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» نامگذاری شد

زنجان - ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: جهت بزرگداشت مقام شامخ شهدای خدمت به ویژه رئیس جمهور فقید و پیرو مصوبه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی طارم، کتابخانه درحال احداث آببر به نام «خادم الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» نامگذاری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضاخانی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان، افزود: طبق دستور العمل نامگذاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراحل نامگذاری همه کتابخانه‌ها به این ترتیب است که نام‌های پیشنهادی توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تعیین و سپس در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آن شهرستان بررسی و تصویب می‌شود.

رضاخانی ادامه داد: انجمن کتابخانه ‌های عمومی هر شهرستان متشکل از فرماندار، رئیس شورای اسلامی، شهردار، رئیس اداره آموزش و پرورش، نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان و چند تن از اعضای حقیقی است.

وی ضمن اشاره به نامگذاری کتابخانه آببر به نام «خادم الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» ادامه داد:این اقدام با توجه به اهتمام ویژه رئیس جمهور شهید در تکیمل پروژه‌ کتابخانه‌های عمومی نیمه تمام و به منظور گرامیداشت مقام شامخ شهدای خدمت صورت گرفت که در جلسه انجمن کتابخانه‌های طارم به ریاست فرماندار این شهرستان به تصویب رسید.

این مسئول تصریح کرد: در روند ساخت و تجهیز کتابخانه شهر آببر نام‌های پیشنهادی متعدد از قبیل "زیتون" و "امام رضا (ع) " برای این کتابخانه مطرح شد اما هیچیک به مرحله تصویب انجمن نرسید و صرفا به عنوان گزینه‌های پیشنهادی مطرح بود.

این مسئول افزود: معماری، فضاسازی و تجهیزات این کتابخانه مدرن و جذاب است و امیدواریم شاهد حضور فعال تمامی گروه‌های سنی در این کتابخانه باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عنوان کرد: همچنین رویکرد ارائه خدمات در این کتابخانه با توجه به نیاز روز مخاطبان تنظیم می‌شود و می‌توان انتظار داشت شاهد یک جهش فرهنگی در منطقه طارم باشیم.

نظر شما