شناسهٔ خبر: 67128247 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

نامگذاری کتابخانه طارم به نام «خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی»

فاطمه توفیقی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: برای بزرگداشت مقام شامخ شهدای خدمت بویژه رئیس‌جمهور فقید و پیرو مصوبه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی طارم، کتابخانه در حال احداث آب‌بر به نام «خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» نامگذاری شد.

صاحب‌خبر -

محمد رضاخانی امروز (سه‌شنبه ۲۲ خردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق دستور العمل نامگذاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراحل نامگذاری همه کتابخانه‌ها به این ترتیب است که نام‌های پیشنهادی توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تعیین و سپس در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آن شهرستان بررسی و تصویب می‌شود.

وی تصریح کرد: انجمن کتابخانه‌های عمومی هر شهرستان متشکل از فرماندار، رئیس شورای اسلامی، شهردار، رئیس اداره آموزش و پرورش، نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان و چند تن از اعضای حقیقی است. نامگذاری کتابخانه‌های عمومی دستورالعمل خاص خود را دارد؛ به این ترتیب که ابتدا گزینه‌های پیشنهادی مطرح می‌شود و نام نهایی کتابخانه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آن شهرستان بررسی و تصویب می‌شود.

رضاخانی ضمن اشاره به نامگذاری کتابخانه آب‌بر به نام «خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» ادامه داد: باتوجه به اهتمام ویژه رئیس‌جمهور شهید در تکیمل پروژه‌ کتابخانه‌های عمومی نیمه‌تمام و به منظور گرامی‌داشت مقام شامخ شهدای خدمت، این کتابخانه به نام «خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» نامگذاری شد و در جلسه انجمن کتابخانه‌های طارم به ریاست فرماندار طارم به تصویب رسید.

او تصریح کرد: در روند ساخت و تجهیز کتابخانه شهر آب‌بر نام‌های پیشنهادی متععد از قبیل زیتون، امام رضا (ع) و ... برای این کتابخانه مطرح شد اما هیچ‌یک به مرحله تصویب توسط انجمن نرسیده و صرفا بعنوان گزینه‌های پیشنهادی مطرح بوده است.

وی افزود: معماری، فضاسازی و تجهیزات این کتابخانه مدرن و جذاب اتخاذ شده است و امیدواریم شاهد حضور فعال همه گروه‌های سنی در این کتابخانه باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عنوان کرد: همچنین رویکرد ارائه خدمات در این کتابخانه با توجه به نیاز روز مخاطبان تنظیم می‌شود؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت شاهد یک جهش فرهنگی در منطقه طارم باشیم.

انتهای پیام