شناسهٔ خبر: 67087755 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

اعضای باند زرافه در تله کارآگاهان پلیس مشهد

اعضای باند معروف به «زرافه»که در عملیات ضربتی مبارزه با سرقت پلیس مشهد دستگیر شدند تاکنون راز 40 فقره دستبرد به منازل را فاش کرده اند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه گشت نامحسوس کلانتری شفای مشهد که از مدتی قبل با دستور سرتیپ دوم احمد نگهبان (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی)عملیات گسترده ای را برای مقابله با سرقت از منازل آغاز کرده بودند،در تاریکی شب یکی از سارقان سابقه دار را در خیابان ابوطالب 25 شناسایی کردند که مشغول گفت و گوی تلفنی بود. با توجه به این که شگردهای این دزد حرفه ای برای عوامل کلانتری شفا مشخص بود،آن ها به طور نامحسوس این جوان سابقه دار را زیر نظر گرفتند و مراتب را به سرگرد احسان سبکبار (رئیس کلانتری شفا)اطلاع دادند. در همین حال با راهنمایی ها و دستورات محرمانه رئیس کلانتری، بلافاصله گروه دیگری از نیروهای انتظامی در حالی به یاری عوامل گشت نامحسوس آمدند که منطقه مذکور به قرق پلیس درآمد چرا که احتمال می رفت «مجتبی»(سارق سابقه دار)بازهم نقشه سرقت از منازل را در سر می پروراند.

باآن که گفت وگوی تلفنی این سارق حدود38دقیقه به طول انجامید اما افسران کارآزموده انتظامی،چشم از او برنمی داشتند تا این که حدود نیم ساعت بعد یکی دیگر از دزدان سابقه دار در حالی که کلاه آفتابی در شب تاریک بر سر داشت، وارد خیابان ابوطالب شد و در کنار «مجتبی»قرارگرفت. «عباس و مجتبی»لحظاتی بعد به راه افتادند و به بررسی منازل اطراف پرداختند. طولی نکشید که پراید سوار60ساله ای نیز به آنان پیوست و خودرو را سرکوچه به حالت روشن متوقف کرد. حالا دیگر تردیدی وجود نداشت که سارقان سابقه دار برای دستبرد به چند منزل به طور همزمان دسیسه ای شوم طراحی کرده اند. هنوز نیروهای گشت، عباس و مجتبی را زیر نظر داشتند که آن ها وارد یک کوچه بن بست شدند و دقایقی بعد از فاصله دور مشخص شد که آن ها لوازمی را به درون پراید انتقال دادند و سوار بر خودرو پدال گاز را فشردند. در همین حال بود که زمان عملیات ضربتی از سوی سرگرد سبکبار صادر شد و نیروهای انتظامی از چند طرف محل عبور پراید را در تاریکی شب سد کردند.

سارقان حرفه ای که تصور نمی کردند در کمین نیروهای انتظامی قرار گرفته اند، قصد داشتند با پای پیاده فرارکنند اما وقتی نور چراغ های پلیس را دیدند که از هر سو خیابان را روشن کرده است، به ناچار تسلیم قانون شدند و نیروهای انتظامی نیز بی درنگ حلقه های آهنین قانون را بر دستان آن ها گره زدند.

در بازرسی از داخل خودروی پراید،آبگرمکن دیواری، تعدادزیادی شیرآلات، زاپاس خودروی پژو،آمپلی فایر،چادر مسافرتی،پمپ باد خودرویی و آچار آلات کشف شد که برخی از آن ها از ابزار سرقت به شمار می رفت.از سوی دیگر در بازرسی از جیب های مجتبی همچنین میله دوسرخم وتعدادی کلید که برای بازکردن در خودرو و منازل استفاده می شد به همراه مقادیری مواد مخدر مشکوک به شیشه نیز پیدا شد و بدین ترتیب3 متهم به مقر انتظامی هدایت شدند و در دایره تجسس مورد بازجویی های تخصصی قرارگرفتند. «مجتبی-ف»که چندین فقره سابقه کیفری دارد، درباره پرسه زنی شبانه و کشف اموال سرقتی گفت: به همراه عباس(عضو باند)به منزل «امیر»سرکرده باند سرقت رفتیم که به «زرافه»معروف است. او به ما گفت: چند روز قبل منزلی خالی از سکنه را در خیابان ابوطالب شناسایی کرده ام که برای دستبرد به اموال داخل آن بسیار مناسب است. به همین دلیل یک تکه کاغذ سفید لای در حیاط گذاشتم که یقین پیدا کنم کسی به منزل مراجعه نمی کند. این سارق حرفه ای ادامه داد: «زرافه» از ما خواست به محل مدنظر برویم و اگر تکه کاغذ هنوز دست نخورده باقی مانده، به منزل دستبرد بزنیم! چرا که منزل در موقعیت مناسبی برای سرقت قراردارد. این بود که من به محل رفتم و با دیدن تکه کاغذ بلافاصله با «عباس» تماس گرفتم و نقشه سرقت را طراحی کردیم اما هیچ گاه درتصورمان نمی گنجید که ماموران انتظامی همه رفتارهای ما را زیر نظر دارند.

متهمان این پرونده با بیان این که اموال سرقتی را در اطراف باغ خواجه ربیع به مالخران می فروشند، تاکنون راز 40فقره سرقت از منازل را فاش کرده اند که تحقیقات پلیس با تاکید سرتیپ احمد نگهبان برای ریشه یابی سرقت های احتمالی دیگر آنان همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما