شناسهٔ خبر: 66974651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه زیر ساخت‌های در بندر امام خمینی

با حضور مجازی وزیر راه و شهرسازی بهره برداری و ساخت ۱۲ طرح عمرانی و سرمایه گذاری در بندر امام خمینی آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

توسعه زیر ساخت‌های در بندر امام خمینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان با گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید گفت: در ادامه خدمت دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی در بنادر، ۵ طرح به ارزش ۱۰ هزار و ۷۰ میلیارد ریال در بخش‌های عمرانی دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسند و ۷ پروژه دیگر با مبلغ ۶۵ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال نیز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

ابوطالب گرایلو افزود: مجموع پروژه‌های عمرانی بخش دولتی  بالغ بر ۴۷ هزار میلیارد ریال است که در زمینه‌های ایجاد زیرساخت‌های استاندارد دریایی و بندری، افزایش پسکرانه بندری، ارتقاء ظرفیت باربری، افزایش خدمات زنجیره تأمین کالا و حفظ و نگهداری زیرساخت‌های بندری و دریایی متمرکز شده است.

وی عنوان کرد: مجموع پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال است که عمده پروژه‌های مذکوردر موضوعات احداث روساخت‌های بندری و فضای استاندارد انبارش کالا و همچنین ایجاد پایانه‌های تخصصی مکانیزه کالا سرمایه‌گذاری شده است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ایجاد اشتغال فرصت اشتعال پایدار از ویژگی‌های عمده این پروژه‌ها برشمرد و گفت:با بهره‌گیری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های یاد شده، بالغ بر ۱۲۰۰ فرصت اشتغال مستقیم حاصل می‌شود.

نظر شما