شناسهٔ خبر: 67565375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی:

چشم انداز جبهه اصلاحات برای ایران به رسمیت شناختن تکثر و حرکت به سمت توسعه و آزادی است

طاها اعتمادی

رئیس جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی چشم انداز جبهه اصلاحات برای ایران را به رسمیت شناختن تکثر و حرکت به سمت توسعه و آزادی عنوان کرد و ادامه داد: تغییر گفتمان باید صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

سعید پورشریفی یکشنبه ۱۷ تیرماه در نشست خبری جبهه اصلاحات، افزود: سازماندهی و کار تشکیلاتی جبهه اصلاحات منتظر نظر قطعی شورای نگهبان و تایید صلاحیت آقای پزشکیان بود که به صورت قانونی فعالیت خود را آغاز کند.

وی گفت: برای نتیجه‌گیری وضعیت آرای دکتر پزشکیان زود است که اظهار نظر کنیم ولی در مورد استان‌هایی همچون کرمان، یزد و اصفهان باید گفت که دولت سیزدهم در این مناطق سرمایه‌گذاری عظیم و توسعه زیرساختی بسیاری انجام داده است که دلیلی بر اشتیاق مردم بر آقای جلیلی بود.

وی مشوق فعالیت‌های جبهه اصلاحات را جوانان دانست و گفت: جوانان روحیه پاک و عدم قدرت طلبی دارند، در این راستا نیز جبهه اصلاحات خواهان جذب و بهره‌گیری از این افراد است.

وی عالی‌ترین شکل دموکراسی را حزب محور دانست و ادامه داد: انتخابات در کشورهای توسعه یافته در جهان بر اساس حزب محور است و امیدواریم در ایران هم در آینده شاهد عملی و اجرایی شدن این امر باشیم.

وی تاکید کرد: وظیفه ما انتقال مطالب، نظرات و واسطه‌گری مردم به بدنه دولت و شخص رئیس‌جمهور است و اجازه دخالت در این روند را نداریم.

رئیس جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی عمده‌ترین نقطه نظر مردم آذربایجان را تعیین و انتخاب وزیر ترک زبان در کابینه دولت دانست و افزود: ما این نظر و مطالبه‌گری مردم آذربایجان را به رئیس‌جمهور اعلام کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: جبهه اصلاحات در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ و مجلس دهم شورای اسلامی حضور فعالی داشته‌اند ولی جریان حزب‌گرایی در ایران با مشکلاتی حتی در قبل از انقلاب اسلامی مواجه است.

حسن پور عظیم، رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی نیز، بیشترین تعداد رای کسب شده پزشکیان را در استان‌های ترک زبان عنوان کرد و افزود: مسعود پزشکیان در استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد آرا را نسبت به رقیب خود سعید جلیلی کسب کرده است.

وی آذربایجان را خاستگاه اصلاح طلبی در ایران دانست و گفت: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری مردم منطقه کلیبر بیشترین رای را به دکتر پزشکیان داده‌اند و همچنین مردم تبریز مانند سال ۱۳۹۰ حدود ۴۰۰ هزار رای را به آقای پزشکیان در دور اول انتخابات داده‌اند.

وی به تقویت احزاب سیاسی تاکید کرد و افزود: یکی از اهداف دکتر پزشکیان تقویت احزاب سیاسی در کشور است.

پورعظیم خواست اصلی رئیس جمهور منتخب را رفع محرومیت و اجرای عدالت دانست و گفت: اولویت اصلی دولت رفع محرومیت در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان و خوزستان است.

وی ادامه داد: بعد از سال ۱۳۹۰ تا به امروز جبهه اصلاحات باید پوست اندازی می‌کرد و از جوانان و بانوان بهره بیشتری می‌گرفتند و در این راستا نیز جبهه اصلاحات استان آماده همکاری و همفکری با تمام اقشار بویژه جوانان و نوجوانان و بانوان جامعه است.

وی به کاهش قیمت دلار و افزایشی شدن بورس واکنش نشان داد و تصریح کرد: در اظهارات، گفتمان و مانیفست هیج تناقضی وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی به اتحاد و همدلی تمام مردم ایران تاکید کرد و افزود: در راستای گفتمان و عقاید دکتر پزشکیان، با تمام افرادی که در انتخابات شرکت کردند و یا به  کاندیداهای دیگر رای داده‌اند باید متحد و همدل شویم.

وی ادامه داد: دکتر پزشکیان به رفع تبعیض تاکید دارند و مجاهدین روز شنبه هیچ سهمی در دولت نخواهند داشت و در بدنه دولت طبق شایسته سالاری انتخاب خواهند شد.

وی تصریح کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور برخی افراد و احزاب باید آبروی خود را هزینه کنند و باید به سمت گفت‌وگو و صلح پیش برویم، نه که دنبال جدل و افتراق باشیم.

پورعظیم از تعداد کم حضور جوانان در احزاب سیاسی مختلف ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: جوانان باید در فعالیت و احزاب سیاسی حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

خانم کلیبری، مسئول بانوان این ستاد نیز  در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر حضور بانوان در هیات دولت گفت: در راستای تاکیدات رئیس‌جمهور منتخب و جبهه اصلاحات، حضور وزیر زن در هیات دولت جزو مطالبات است.

انتهای پیام 

نظر شما