شناسهٔ خبر: 67565318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی:

انتظار از دولت و مجلس در استان آذربایجان شرقی زیاد است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل انتخاب یکی از هم‌استانی‌هایمان به سمت ریاست جمهوری و عقب‌ماندگی‌های موجود در استانمان در حوزه‌های متعدد، انتظار از دولت و مجلس در استان ما زیاد است و امیدواریم این فرصت به سکویی برای پیشرفت کشور و استانمان تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

علی جعفری در محل تالار معلم تبریز، ضمن قدردانی از حضور پرشکوه آحاد مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اظهار کرد: عموم مردم، اصناف، فرهنگیان و دانش‌آموزان در هر ۲ دوره انتخابات مجلس، پای کار آمدند و به بنده حقیر و دیگر منتخبان، اعتماد کردند و امید است بتوانیم کارهای  مورد انتظار مردم استان را انجام دهیم‌.

وی افزود: یک قدردانی دیگر به ملت ایران به ویژه مردم استانمان جهت حضور میلیونی در آئین تشییع شهدای خدمت بدهکاریم، مردم ما همیشه پای کار انقلاب بودند و هستند، در مورد درصد مشارکت در انتخابات هم باید گفت در هیچ جای دنیا ۱۰۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند و مشارکت در جمهوری اسلامی به دلیل مردم سالار بودن نظام است و در هیچ جا نمی‌توان انتظار مشارکت ۱۰۰ درصدی داشت.

وی مطرح کرد: موارد عدم مشارکت مردم و شرایط برگزاری انتخابات باید بررسی شود و یکی از مراکزی که باید در این حوزه‌ها ورود یابد، مجموعه نظام تعلیم و تربیت است. دولت جدید باید عمیق، کارآمد، پرکار، پرتلاش، دارای برنامه‌های سهل‌الوصول و زیربنایی میان مدت و درازمدت برای توسعه کشور به ویژه استانمان باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت تبدیل دانش نظری به محصولات و تولید ثروت از این محل، بیان کرد: سوال معروف انشای دانش‌آموزان مبنی بر اینکه «علم بهتر است، با ثروت؟ـ باید اینطور پاسخ داده شود که علم باید ثروت تولید کرده و ثروت هم باید به تولید علم در جامعه کمک کند. 

وی برگزاری رویدادها و جشنواره‌های علمی و فناوری به ویژه با مشارکت دانش‌آموزان را مثبت و اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: امید است با برگزاری این رویدادها شاهد این باشیم که تعدادی از این دانش‌آموزان پس از دانش‌آموخته شدن، کارآفرین، تولیدکننده خلاق و تولید کننده ثروت باشند و این جشنواره‌ها به دانش‌بنیان شدن بسیاری از مجموعه‌های ما کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه، ساحت علمی و فناورانه را یکی از ۶ ساحت‌ تربیتی در سند تحول بنیادین عنوان کرد و افزود: ماموریت آموزش و پرورش این است که دانش‌آموزان را برای بروز خلاقیت نوآوری آماده کرده و دانش‌آموزان خلاق و نوآور در قالب برنامه درسی تربیت کند، چرا که رقابت در دنیا جدی بوده و کسانی برنده هستند که خلاقیت و نوآوری داشته باشند.

مسعود سعادتی مطرح کرد: دنیای آینده، دنیای نبرد خلاقیت‌ها، تفکرها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری علمی و اقتصادی است و کسانی برنده هستند که خلاق و اهل تفکر باشند. 

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی نیز در ادامه با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی با حمایت سازمان ربع رشیدی و استانداری، پنجمین استان فناور کشور به شمار می‌آید، برگزاری اولین دوره رویداد فناوری و نوآوری دانش‌آموزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۷۵۰۰ درخواست واصله از طریق تیم‌های دانش‌آموزی در دور اول جشنواره رینوفست داشتیم که موفق به پذیرش ۱۲۱۵ تیم شدیم که این آمار نشان از استقبال حوزه دانش‌آموزی داشت.

رضا کریملو ادامه داد: امسال با حمایت مسئولان آموزش و پرورش که واقعاً پای کار هستند و تفاهنامه سه ساله منعقد شده و ایجاد دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری به دنبال تغییرات اساسی و کیفی‌سازی جشنواره رینوفست با بیش از پنج ماه کار کارشناسی و تجربیات سال گذشته هستیم و امیدواریم امسال شاهد رویدادی مناسب‌تر و بزرگتر و میزبانی از بیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز باشیم.

نشست مدیریتی توسعه علم و فناوری در حوزه دانش‌آموزی با رویکرد ضرورت برگزاری رویدادهای نوآوری و فناوری و نقش آن‌ها در مسیر توسعه با حضور نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش استان و فعالان صنایع و برگزار شود.

دومین جشنواره نوآوری و فناوری دانش‌آموزی ربع رشیدی تحت عنوان رینوتکس در چهار بخش مسابقات، بازی و سرگرمی، نمایشگاه دستاوردها و رویدادهای آموزش محور در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.rinofest.ir نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند.

انتظار از دولت و مجلس در استان آذربایجان شرقی زیاد است

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما