شناسهٔ خبر: 66981284 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه عمرانی و سرمایه گذاری در بندر امام خمینی

صاحب‌خبر -

​۱۲ پروژه عمرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به ارزش ۷۶ هزار میلیارد ریال در ارتباط ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری و عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه عمرانی و سرمایه گذاری در بندر امام خمینی
تین نیوز

۱۲ پروژه عمرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به ارزش ۷۶ هزار میلیارد ریال در ارتباط ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری و عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با گرامیداشت یاد سید شهدای خدمت و تداوم راه رئیس جمهور شهید گفت: در ادامه خدمت دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت های بندری و دریایی در بنادر، ۵ پروژه به ارزش ۱۰ هزار و ۷۰ میلیارد ریال در بخش های عمرانی دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری می رسند و ۷ پروژه دیگر با مبلغ ۶۵ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال نیز عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

گرایلو مجموع پروژه های عمرانی بخش دولتی را بالغ بر ۴۷ هزار میلیارد ریال عنوان کرد که در زمینه های ایجاد زیرساخت های استاندارد دریایی و بندری، افزایش پسکرانه بندری، ارتقاء ظرفیت باربری، افزایش خدمات زنجیره تأمین کالا و حفظ و نگهداری زیرساخت های بندری و دریایی متمرکز شده است.

وی مجموع پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی را بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال عنوان کرد که عمده پروژه های مذکور در موضوعات احداث روساخت های بندری و فضای استاندارد انبارش کالا و همچنین ایجاد پایانه های تخصصی مکانیزه کالا سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ایجاد اشتغال فرصت اشتعال پایدار را از ویژگی های عمده این پروژه ها برشمرد و گفت با بهره گیری و آغاز عملیات اجرایی پروژه های یاد شده، بالغ بر ۱۲۰۰ فرصت اشتغال مستقیم حاصل می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما