شناسهٔ خبر: 66984605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه در بندر امام خمینی

دوازده پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقهٔ ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به ارزش ۷۶ هزار میلیارد ریال در ارتباط ویدیو کنفرانسی با حضور وزیر راه و شهرسازی، بهره‌برداری و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم از بندر امام خمینی(ره)، صبح امروز 27 پروژه بندری و دریایی در استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مازندران و گیلان به صورت ویدئوکنفرانس با حضور مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی، جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه و علی‌اکبر صفایی؛ مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، افتتاح و عملیات اجرایی 23 پروژه زیرساختی مهم در استان‌های هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، مازندران و گیلان، آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در این مراسم با گرامیداشت یاد سیدالشهداء خدمت و تداوم راه رئیس‌جمهور شهید گفت: در ادامه خدمت دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی در بنادر، بهره‌برداری از 5 پروژه احداث انبارهای چند منظوره نگهداری کالا، تعمیرات اساسی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، تعمیرات اساسی ساختمان توحید، احداث انبارهای چند منظوره نگهداری کالا، افزایش ظرفیت محوطه‌های بارانداز آسفالتی و گراولی به ارزش 10 هزار و 70 میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، آغاز شد.

وی افزود: در بخش‌های عمرانی دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، عملیات اجرایی 7 پروژه احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی، احداث زیرساخت‌های اراضی توسعه‌ای موسوم به اراضی 600 هکتاری، احداث انبارهای چندمنظوره نگهداری کالا، تعمیرات اساسی زیرساخت‌ها و محوطه‌های مجتمع بندری (مربوط به انبارهای غلات، انبارهای T و W، معابر داخلی، ساختمان‌های هفت گانه) به مبلغ 65 هزار و 654 میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مجموع پروژه‌های عمرانی بخش دولتی را بالغ بر 47 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در زمینه‌های ایجاد زیرساخت‌های استاندارد دریایی و بندری، افزایش پس‌کرانه بندری، ارتقای ظرفیت باربری، افزایش خدمات زنجیره تأمین کالا و حفظ و نگهداری زیرساخت‌های بندری و دریایی متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه مجموع پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بیش از 28 هزار میلیارد ریال است، بیان کرد: عمدهٔ پروژه‌های ذکر شده در موضوعات احداث روساخت‌های بندری و فضای استاندارد انبارش کالا و همچنین ایجاد پایانه‌های تخصصی مکانیزه کالا سرمایه‌گذاری شده است.

گرایلو ایجاد اشتغال و فرصت اشتغال پایدار را از ویژگی‌های عمده این پروژه‌ها برشمرد و بیان کرد: با بهره‌گیری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های یاد شده، بالغ بر 1200 فرصت اشتغال مستقیم حاصل می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما