شناسهٔ خبر: 66986196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری ۱۲ طرح عمرانی به ارزش ۷۶ هزار میلیارد ریال در بندر امام

اهواز - ایرنا - ۱۲ طرح عمرانی دولتی و خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به ارزش ۷۶ هزار میلیارد ریال روز یکشنبه به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی، بهره برداری یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان روز یکشنبه در حاشیه بهره برداری از این طرح ها در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهیدشون و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد، اظهار کرد: دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی در بنادر، پنج طرح به ارزش ۱۰ هزار و ۷۰ میلیارد ریال در بخش‌های عمرانی دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری می رسند و عملیات اجرایی هفت طرح دیگر نیز با اعتبار ۶۵ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال به دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز می‌شود.

ابوطالب گرایلو افزود: سیاست اصلی بنادر و دریانوردی بر ایجاد زیرساخت ها و توسعه منطقه اقتصادی بندر امام(ره) از سال ها پیش آغاز شده اما طی سه سال اخیر دولت سیزدهم، این مسیر شتاب بیشتری داشته است.

جذب سالانه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی

وی بیان کرد: مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی توجه خاص و ویژه ای در سه سال اخیر به موضوع توسعه زیرساخت ها داشتند و سالانه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی را جذب کردند و در سال یک هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال اعتبارات تخصیص داده شده است.

گرایلو با بیان اینکه در حوزه عمرانی طی سه سال گذشته ۱۲ قرارداد سرمایه گذاری به ارزش ۸۰ هزار میلیارد ریال منعقد شده گفت: در سال های اخیر طرح هایی به ارزش ۹۰ هزار میلیارد ریال ثبت شد که به دلایل مختلف توقف شده بود اما در طی سه سال اخیر مجدد فعال شدند.

ایجاد ۱۲۰۰ فرصت شغلی مستقیم با بهره‌گیری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی

وی ایجاد فرصت شغلی پایدار را از ویژگی‌های عمده این طرح‌ها عمرانی و اقتصادی برشمرد و گفت: با بهره‌گیری و آغاز عملیات اجرایی طرح های یاد شده، بالغ بر ۱۲۰۰ فرصت اشتغال مستقیم در این منطقه ایجاد می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات موثر در این منطقه اختصاص صدها هکتار زمین با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد ریال به همراه شبکه آب ، برق و آتش نشانی برای جذب سرمایه گذار است و در این زمینه سرمایه گذاران در اراضی ۳۲۹ هکتاری هیچگونه کمبودی نخواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین مطالعاتی در زمینه ایجاد بندر جدید از سمت بندر امام(ره) به نتیجه رسیده که در انتظار تصویب آن در سازمان دریانوردی هستیم و امید می رود در گام بعدی به سمت اجرای مطالعات فاز یک و ۲ خواهیم رفت.

گرایلو ادامه داد: چشم انداز ما برای ایجاد بندر جدید با حداقل اسکله به سمت سودآوری از پایانه های اختصاصی بنادر خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین یکی از اقدامات موثر طی سال های اخیر مکانیزاسیون عملیات تخلیه بار کشتی ها است که در حوزه غلات توفیق خوبی داشته ایم.

مکانیزاسیون بارگیری مواد معدنی با قرارداد بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: همچنین در زمینه بارگیری مکانیزاسیون مواد معدنی نیز در سال جاری چندین قرارداد به ارزش بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال با بخش خصوصی منعقد شده است.

وی اظهار داشت: در این طرح سعی شده تمامی الزامات زیست محیطی و بهداشتی رعایت شود تا کمترین آسیب و آثار سوء زیست محیطی و بهداشتی برای کارکنان فعال در بندر داشته باشد.

گرایلو ادامه داد: با وجود ظرفیت های خوب در حوزه ایجاد انبارهای نگهداری غلات، اما بندرامام(ره) نقش کلیدی و برجسته ای را در تامین کالای اساسی کشور دارد و تلاش ما بر این است که انبار و سیلو به اندازه کافی داشته باشیم تا بتوانیم غلات را به شکل استاندارد و بهداشتی نگهداری کنیم و سالم و بدون آفت این کالاها را از انبارها به سمت بازار مصرف در داخل سوق دهیم.

نظر شما