شناسهٔ خبر: 67565383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:

زمین‌های تخریب شده در روستاها می‌تواند فرصت‌های جدیدی در توسعه فراهم کند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: زمین‌های موجود در بافت فعلی روستاها که تخریب شده است، می‌تواند با وارد شدن به چرخه توسعه، فرصت‌های جدیدی برای روستاییان فراهم کند.

صاحب‌خبر -

حجت اله سروری در جلسه کمیته تصویب و بازنگری طرح‌های هادی روستایی استان اظهار کرد: دهیاران می‌توانند با مصالحه و توافق با صاحبان زمین‌های موجود در بافت اصلی روستا، این زمین‌ها را دوباره به چرخه تولید مسکن وارد کرده و کمبودهای موجود را جبران کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های جمعیتی دولت برای ازدیاد جمعیت افزود: باید به تناسب این برنامه‌ریزی‌ها برای تامین نیازهای اولیه مردم از جمله مسکن چاره اندیشی کنیم تا زمینه اجرای موفق این طرح فراهم شود.

وی با بیان اینکه راه توسعه روستا از مسیر اجرای قانون جوانی جمعیت می‌گذرد تشریح کرد: کار روستا و کسب درآمد از زمین‌ها و باغ‌ها نیازمند نیروی کار و جمعیت فعال است و برای رسیدن به این مهم باید زمینه افزایش جمعیت را از طریق رشد موالید یا مهاجرت معکوس فراهم کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی مطرح کرد: بنیاد مسکن در تلاش است با همکاری سایر ادارات و نهادهای ذی‌ربط زمینه اجرای قوانین بالا دستی را فراهم کرده و افزایش رفاه روستاییان را میسر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، در جلسه امروز، بازنگری طرح هادی روستاهای گلوجه، نصرت آباد/قره قوزی، گمانج سفلی و گمانج علیا تبریز و ایری سفلی جلفا مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما