شناسهٔ خبر: 66965249 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کتاب "جهانی دیگرم آرزوست " منتشر شد

مصاحبه با سرکار خانم فرشته بابان آبادی نویسنده کتاب "جهانی دیگرم آرزو است" که به تازگی در نشر امیدسخن به چاپ رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از مؤلف یار، وقتی سال های سال حقیقتی پنهان می ماند تا بتوانند با قدرت و ثروت و نیرنگ، معادله ها بر صفحه ی روزگار بنویسند، معلومات و مجهولات برای ذهن های جهانیان بسازند و همگان را به بازی درآورند؛ چرا نباید به این توانایی تحسین گفت؟ اما این قدرت و این هیبت تا زمانی اثر می کند که آن حقیقت از ذهن های عموم مردم پنهان بماند. باری پنهان ماندن حقایق کار دشواری است، بی شک ماه برای همیشه پشت ابر نمی ماند

سلام خانم بابان آبادی ممنونم از وقتی‌که برای ما گذاشته‌اید. زیاد به حاشیه نمی‌پردازیم و اولین سؤال را می‌پرسم:

۱) چه چیزی انگیزه شما برای نوشتن این کتاب بود؟

می‌دانیم که اسرائیل و صهیونیسم یک موضوع جهانی هست و همیشه پیرامون آن سؤالات و ابهاماتی وجود داشته است، لذا انگیزه اصلی در درجه اول آگاهی خودم از حقیقت ماجرا و سپس به اشتراک گذاشتن و ترویج این آگاهی بوده است.

۲) مخاطب اصلی این کتاب چه کسانی هستند؟

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که می‌توان نام آن را جهان بی‌مرز گذاشت. به این معنا که اثرگذاری ملت‌ها و دولت‌ها بر یکدیگر مستقل از مرزهاست و از آن‌جایی که یکی از این پدیده‌های اثرگذار بدون شک صهیونیسم جهانی است، پس می‌توان گفت شناخت این پدیده و آگاهی از خط‌ و مشی آن برای تمام کسانی که در این جهان بی‌مرز زندگی می‌کنند لازم و ضروری می‌باشد. بر این اساس می‌تواتند گفت مخاطبین این کتاب، همه‌ی افراد را دربرمی‌گیرد. هم‌چنین سعی شده است کتاب به صورتی نوشته شود که متن روان و قابل فهمی داشته باشد تا همگان بتوانند از اطلاعات آن استفاده نمایند.

۳) چه دوره زمانی در این کتاب پوشش داده شده است؟

در این کتاب رویدادهای مختلف مرتبط با موضوع، از زمان حضرت ابراهیم (ع) و ورود ایشان به سرزمین کنعان یعنی حدود ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد تا عصر حاضر مورد بررسی قرار گرفته است.

۴) در حین تحقیق برای این کتاب با چه چالش‌هایی روبه‌رو بوده‌اید؟

به‌طورکلی باید گفت که نویسندگی همیشه با چالش همراه بوده است. یکی از این چالش‌ها می‌تواند بحث منابع کتاب، تنوع و تکثر آن باشد، خصوصاً زمانی که قصد داریم یک موضوع را از زوایا و دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. به همین دلیل سعی کرده‌ام در نگارش کتاب، تنوع منابع رو درنظر بگیرم و علاوه بر آثار نویسندگان داخلی، از منابع خارجی نیز استفاده کنم.

۵) امیدوارید خوانندگان چه چیزی از این کتاب بیاموزند؟

امیدوارم این کتاب بتواند سهمی از آگاهی و شناخت را برای مخاطب به همراه داشته باشد. هم‌چنین در کنار این آگاهی و شناخت انتظار می‌رود خواننده محترم بعد از مطالعه این کتاب به یک افق دید در سطح کلان دست پیدا کند و به‌عبارت‌دیگر، بتواند به تحلیل رویدادهای جهان از کل به جزء بپردازد.

۶) نظر شما در مورد نقش تاریخ در درک رویدادهای جاری چیست؟

آگاهی از رویدادهای گذشته بدون شک در تحلیل و بررسی رویدادهای جاری نقش مؤثر دارد. می‌توان گفت تاریخ به مثابه تجربه انسانی می‌باشد. بدیهی است که تجربه‌ها و عبرت‌ها در تصمیمات یک انسان بسیار کمک‌کننده خواهند بود. به این ترتیب، تاریخ نه تنها در درک مسائل جاری مؤثر است بلکه حتی می‌تواند مسیرها و جریانات را به سمت درست هدایت کند که البته این مستلزم شناخت عمیق و همگانی از رویدادهای تاریخی در دوره‌های مختلف است. یک نگاه به تاریخ، وجه زمانی آن است. مثلاً یک رویدادی در یک زمانی اتفاق افتاده است. شاید گفته شود این اتفاق برای سال‌های بسیار دور است و به زمان اکنون مربوط نمی‌شود اما این اشتباه است. اگر بخواهیم از تاریخ درس زندگی بگیریم باید گاهی رویدادها را بدون درنظر گرفتن زمان بررسی کنیم. بسیاری از رویدادهای عصر حاضر تکرار اتفاقات سال‌های دور می‌باشد. اگرچه توجه به وجه زمانی تاریخ نیز آموزه‌های خاص خود را به همراه دارد.

کتاب "جهانی دیگرم آرزوست " منتشر شد

۷) آیا فکر می‌کنید کتاب شما می‌تواند تأثیری بر گفتمان سیاسی فعلی داشته باشد؟

ببینید موجودیت صهیونیسم جهانی و آثاری که در دنیای کنونی بر جای گذاشته است انکارناپذیر می‌باشد و می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ معاصر همین موضوع است. لذا شناخت و آگاهی از ماهیت و برنامه‌های آن و هر آن‌چه که مربوط به این پدیده می‌باشد بدون شک می‌تواند در گفتمان سیاسی ملت‌ها و دولت‌ها اثر بگذارد. اگرچه برخی از دولت‌ها منافع خود را همراهی با صهیونیسم می‌دانند اما معمولاً ملت‌ها به دنبال حقیقت هستند و از آن دفاع می‌کنند. همان‌طور که می‌بینید جنبش‌هایی که در میان دانشجویان آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی شکل گرفته است، گواه همین نظر می‌باشد. بدون شک این کتاب و کتاب‌های دیگری که در این حوزه نگاشته شده‌اند، در ایجاد این شناخت و آگاهی سهیم خواهند بود.

۸) چه توصیه‌ای برای خوانندگانی دارید که علاقه‌مند به یادگیری بیش‌تر در مورد این موضوع هستند؟

در درجه اول مطالعه کتاب‌های مطرح در این حوزه را توصیه می‌کنم. چرا که هر کتابی می‌تواند حاصل روزها یا سال‌ها مطالعه و پژوهش باشد. بدون شک اولین قدم، مطالعه همین کتاب‌ها خواهد بود. بعد از این‌که یک شناخت پایه نسبت به موضوع به وجود آمد، در قدم بعدی می‌توان به تحلیل دقیق‌تر رویدادهای جهان که به صورت روزانه شاهد آن هستیم پرداخت. البته از آن‌جایی که سلطه صهیونیسم بر رسانه‌ها بسیار قوی است، جست‌وجوی یک رسانه و منبع خبری بی‌طرف نیازمند دقت و بررسی می‌باشد. هم‌چنین دریافت اطلاعات از خبرنگاران و پژوهشگران مستقل که به صورت میدانی در حوادث مختلف حضور دارند نیز می‌تواند مفید باشد.

۹) آیا برنامه‌ای برای معرفی و فروش این کتاب دارید؟

بله به زودی جشن رونمایی این کتاب در کافه کتاب سلوی در میدان هفت تیر تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در مراسم جشن امضای کتاب حاضر شوند.

۱۰) مخاطبین این کتاب چطور می‌توانند این کتاب را تهیه کنند؟

چاپ کتاب توسط انتشارات امیدسخن انجام شده و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از این انتشارات تهیه کنند.

کتاب "جهانی دیگرم آرزوست " منتشر شد

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما