شناسهٔ خبر: 66962793 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تحویل ۲۰۴ مدرسه به دانش آموزان تهرانی در دولت سیزدهم

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: دولت سیزدهم ۲۰۴ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۱۶۳ کلاس درس در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است‌.  مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: دولت سیزدهم ۲۰۴ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۱۶۳ کلاس درس در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است‌. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، نشست خبری ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران و آخرین اقدامات مدرسه سازی در استان تهران امروز شنبه 12خردادماه با حضور عباس زارع مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزارشد.

 

عباس زارع مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران درباره دستاورد های و عملکرد سازمان نوسازی در استان تهران اظهارکرد: در سال گذشته ۱۱۱ مدرسه در قالب هزار و ۲۷۳ کلاس درس در اختیار دانش آموزان و آموزش و پرورش قرارداده شد که از این تعداد ۸۶ مدرسه در شهرستان های استان های تهران و ۲۵ مدرسه در شهر تهران قرار دارد. تحویل پروژه ها آموزشی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ سه برابر شده است. در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۵۹ کلاس و در سال ۱۴۰۲ هزار و ۲۷۳ کلاس در س به دانش آموزان تحویل داده شد. 

وی ادامه داد: دولت سیزدهم ۲۰۴ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۱۶۳ کلاس درس در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است‌.  در سال ۱۴۰۲ عملیات تخریب و بازسازی در حدود ۵۰۰ کلاس درس در سال ۱۴۰۲ اجرا شد، همچنین زمان تحویل پروژه کوتاه شد و به بازده زمان ۴ تا ۶ ماه رسیده است .

مدیر کل اداره نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به سفر های رییس جمهور شهید عنوان کرد: از اعتبارات مصوب این سفرها ۱۰ مدرسه در بهارستان ، ۵ مدرسه در اسلامشهر ، ۵ مدرسه در رباط کریم ، ۲ مدرسه در چهار دانگه، ۵ مدرسه در شهریار احداث شد. 

وی با اشاره به کار آفرینان و خیرین ادامه داد: در سال گذشته صنعتی‌سازی را در برنامه خود داشتیم و امسال روش جدیدی را با وزارت دفاع برای مدرسه‌سازی دنبال می‌کنیم. افزایش سرعت، افزایش کیفیت و کاهش هزینه دستاوردهای روش صنعتی‌سازی است. 

 

زارع بیان کرد: در سال گذشته آسفالت و ایزوگام برای یک میلیون متر مربع مدارس تهران انجام گرفت که آسفالت در ۳۶۰مدرسه و ایزوگام در ۳۷۰ مدرسه صورت گرفت. در مدارس شهر تهران دیگر بخاری های شعله مستقیم وجود ندارد. استانداردسازی هم برای ۱۴۶ مدرسه انجام گرفته است. 

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشورعنوان کرد: طرح شهیدعجمیان را در استان تهران در سال گذشته اجرا کردیم. ۲۷۹ مدرسه با ۳۳۰۵ کلاس را در این طرح تحت پوشش قرار دادیم. همچنین در حال حاضر ۱۲۶ مدرسه با ۱۴۳۳ کلاس درس در استان تهران در دست اجراست که ۱۰۰ مدرسه در شهرستان‌ها و ۲۶ مدرسه در شهر تهران است.

 

مدیرکل نوسازی مدارس کشور گفت: سال گذشته سالن آمفی تئاتر ۴۸۰ نفره باشگاه دانش پژوهان جوان در مدت سه ماه تکمیل و تحویل داده شد و با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

وی بیان کرد: در ۲۱ مردادماه بیست و ششمین دوره جشنواره خیرین برگزار می شود، در سال گذشته هزار میلیارد تومان تعهد خیرین بود که ۶۵ درصد آن تحقق پیدا کرد و از ۱۱۱ مدرسه ای که امسال به دانش آموزان تحویل داده شد، مشارکت خیرین در این پروژه ها ۵۵ درصد بوده است. در این جشنواره ۹ غرفه تعریف کردیم. 

زارع بیان کرد: در استان تهران ۵ هزار و ۶۲۹ مدرسه دولتی شامل ۵۹ هزار و ۴۸۲ کلاس دولتی و ۱ میلیون و ۸۰۰ دانش‌آموز هستیم. ۱۳.۵ کلاس درس در شهر تهران نیازمند تخریب و بازسازی است که در مناطق ۱۲ و ۱۱ و ۱۰، ۱۳ و ۱۶ و ۶. ۷ . ۹ و در شهرستان‌ها در شهریار و قرچک و ورامین است. همچنین ۱۳ هزار کلاس درس نیز در استان تهران نیازمند مقاوم سازی هستند. 

 مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشورگفت: سرانه دانش‌‌آموزی استان را از ۳.۸ دهم مترمربع به ۴.۷۴ دهم مترمربع رساندیم، میانگین سرانه دانش‌‌آموزی اکنون در شهر تهران ۶.۱ و در شهرستان‌ها ۳.۳۸ است. ۴ منطقه در شهر تهران از میانگین سرانه متوسط ۴.۷۴ استان، پایین‌تر است. 

وی بابیان اینکه ۶۹۵ مدرسه ۱۵ کلاسه در شهرستان‌های استان تهران نیاز داریم ، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مشکل سرانه را حل کنیم در استان تهران هم نیاز داریم ۸۲۹ مدرسه ۱۵ کلاسه برای رسیدن به سرانه متوسط احداث کنیم. احداث این تعداد مدرسه به اعتباری بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. همچنین ۵۰ هزار میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی در استان تهران نیاز داریم.

زارع تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه می‌خواهیم سالانه ۹۰۰ کلاس درس را تخریب و بازسازی و سالانه ۸۰۰ کلاس درس را مقاوم سازی کنیم. همچنین سالانه می‌خواهیم ۱۰۲۰ کلاس درس را احداث کنیم. ما در برنامه هفتم و هشتم می‌توانیم مشکل فضای آموزشی استان را حل کنیم. 

وی تصریح کرد: چالش های روبرو سازمان نوسازی مدارس استان تهران از جمله تامین زمین، اعتبار مکفی، نگهداری مدارس است. 

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور راهکار های فضای آموزشی باید در روند مولد سازی با تشکیل کارگروه های استانی تسریع ببخشیم، همچنین در این راستا باید خیرین را جذب کنیم و با نوآوری در جشنواره امیدواریم که خیرین بیشتری در حوزه مقام سازی جذب کنیم. 

 انتهای پیام/ 

نظر شما