شناسهٔ خبر: 66969672 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

۱۳.۵ درصد کلاس‌های شهر تهران نیازمند تخریب و بازسازی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه ۱۳.۵ درصد کلاس‌های درس شهر تهران نیازمند تخریب و بازسازی هستند گفت: برای حل مشکل سرانه آموزشی در استان تهران، نیازمند ۸۲۹ مدرسه ۱۵ کلاسه هستیم.

صاحب‌خبر -

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه ۱۳.۵ درصد کلاس‌های درس شهر تهران نیازمند تخریب و بازسازی هستند گفت: برای حل مشکل سرانه آموزشی در استان تهران، نیازمند ۸۲۹ مدرسه ۱۵ کلاسه هستیم.
به گزارش ایسنا، عباس زارع در نشست آخرین اقدامات مدرسه‌سازی و بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران ضمن تسلیت شهدای خدمت درباره دستاوردها و عملکرد دولت سیزدهم گفت: استان تهران در سال گذشته ۱۱۱ مدرسه در قالب ۱۲۷۳ کلاس درس و ۱۶۲ هزار مترمربع زیربنای فضای آموزشی به دانش آموزان و ادارات آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌ها تحویل داد که  ۸۶ مدرسه مربوط به شهرستان‌های استان تهران و  ۲۵ مدرسه در شهر تهران قرار دارد.
وی افزود:در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم ۲۰۴ مدرسه در قالب ۲۱۶۳ کلاس درس و ۲۸۲ هزار و ۱۵۹ مترمربع فضای آموزشی تحویل دانش آموزان شده است‌.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ کلاس تخریبی بازسازی و مقاوم‌سازی شده است ادامه داد: ۱۰ درصد مدارس در بازه زمانی ۴ تا ۶ ماه تحویل داده شده‌اند.
زارع با بیان اینکه مصوبات سفر ریاست‌جمهوری عملیاتی شده است گفت: این مصوبات شامل ۱۰‌ مدرسه در بهارستان، دو مدرسه در چهاردانگه، ۵ مدرسه در رباط کریم و ۵ مدرسه در شهریار است که عملیاتی شده‌اند.
وی با بیان اینکه امسال روش جدیدی را با وزارت دفاع برای مدرسه‌سازی دنبال می‌کنیم افزود: افزایش سرعت، افزایش کیفیت و کاهش هزینه، دستاوردهای روش صنعتی‌سازیست که سال گذشته انجام شده است.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه در استان تهران یک مدرسه هم از بخاری گازی و نفتی استفاده نمی کند ادامه داد: اگر چنین چیزی هم باشد، مدرسه استیجاری است.
زارع با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون مترمربع آسفالت و ایزوگام را در مدارس انجام دادیم گفت:در ۳۶۰ مدرسه آسفالت و در ۳۷۰ مدرسه ایزوگام انجام شده است. وی با بیان اینکه در طرح شهیدعجمیان ۲۷۹ مدرسه با ۳۳۰۵ کلاس تحت پوشش قرار دارد ادامه داد:در حال حاضر ۱۲۶ مدرسه با  ۱۴۳۳ کلاس درس در استان تهران در دست اجراست که ۱۰۰ مدرسه در شهرستان‌ها و ۲۶ مدرسه در شهر تهران قرار دارند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه یک پروژه بزرگ مقیاس اردوگاه شهید باهنر پیشرفت ۷۰ درصدی دارد افزود: این پروژه امسال تحویل داده خواهد شد.
 ۲۱ خرداد ؛ بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران
وی با بیان اینکه ۲۱ خرداد بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران ساعت ۱۶ در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود عنوان کرد: در جشنواره گذشته از هزار میلیارد تومان تعهدات خیرین، ۶۵ درصد تحقق پیدا کرده است.
زارع با بیان اینکه از مدارسی که سال گذشته تحویل داده شد ۵۵ درصد با مشارکت خیرین بود گفت: امسال در جشنواره بیست‌وششم ۹ غرفه را در جشنواره تعریف کرده‌ایم تا از ظرفیت خیرین با
آورده کم بیشتر استفاده کنیم.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه استان تهران ۵ هزار و ۶۲۹ مدرسه دولتی شامل ۵۹ هزار و ۴۸۲ کلاس دولتی و یک میلیون و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد اظهار کرد: ۱۳.۵ درصد کلاس‌های درس شهر تهران نیازمند تخریب و بازسازی هستند که در مناطق ۱۲ ـ ۱۱ ـ ۱۰ـ ۱۳ ـ ۱۶ ـ ۶ـ ۷ و ۹ و همچنین تعدادی نیز در شهرستان‌های شهریار و قرچک و ورامین قرار دارند.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه ۱۳ هزار کلاس درس در استان تهران نیازمند مقاوم سازی است گفت: سرانه دانش‌آموزان استان تهران از ۳.۸ دهم مترمربع به  ۴.۷۴ دهم مترمربع رسیده است. همچنین میانگین سرانه دانش‌آموزان شهر تهران ۶.۱ و در شهرستان‌ها ۳.۳۸ است.
زارع با بیان اینکه ۶۹۵ مدرسه ۱۵ کلاسه در شهرستان‌های استان تهران نیاز داریم افزود: برای حل مشکل سرانه در استان تهران نیازمند ۸۲۹ مدرسه  ۱۵ کلاسه هستیم.
وی با بیان اینکه احداث این تعداد مدرسه به اعتباری بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان نیاز دارد ادامه داد: ۵۰ هزار میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی در استان تهران نیاز داریم.
مدیرکل نوسازی  توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه در برنامه هفتم قصد داریم سالانه ۹۰۰ کلاس درس را تخریب و بازسازی و سالانه ۸۰۰ کلاس درس را مقاوم سازی کنیم گفت: سالانه می‌خواهیم ۱۰۲۰ کلاس درس را احداث کنیم و در برنامه هفتم و هشتم می‌توانیم مشکل فضای آموزشی استان را حل کنیم اما در استان، شهر و شهرستان‌های استان مشکل زمین و اعتبار داریم.

نظر شما