شناسهٔ خبر: 66965160 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

وضعیت سرانه فضای آموزشی در شهرستان‌های استان تهران

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران گفت: سرانه آموزشی در شهر تهران ۶.۱ مترمربع و در شهرستان‌های استان ۳.۳۸ مترمربع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، عباس زارع، در نشست خبری که روز شنبه برگزار شد، با بیان اینکه عمده خیران به دنبال بازسازی مدارس هستند، افزود: ۳۰ درصد پروژه‌های صورت گرفته از محل کمک خیران و هفتاد درصد از محل اعتبارات دولت انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه عمده شهرستان‌های استان تهران همچون رباط کریم و اسلامشهر با کمبود سرانه مواجه است، گفت: در حال حاضر سرانه آموزشی در شهر تهران ۶.۱ مترمربع و در شهرستان‌های استان ۳.۳۸ مترمربع است. به صورت میانگین سرانه فضای آموزشی در استان تهران ۴ متر و ۷۴ صدم مترمربع است.

 

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران افزود: مناطق ۱۵، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ کمترین سرانه آموزشی را در شهر تهران دارند.

 

سرانه پایین آموزشی در شهرستان‌های استان تهران

وی با بیان اینکه به ۶۹۵ مدرسه ۱۵ کلاسه در شهرستان‌های استان تهران نیازمندیم، گفت: ناحیه ۱ شهری قرچک، کهریزک، ملارد نیاز به ۸ هزار فضای آموزشی دارد. ۸۲۹ مدرسه ۱۵ کلاسه برای استان مورد نیاز است که برای ساخت آن به ۲۴ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

 

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه هدف ما رسیدن سرانه فعلی به سرانه استاندارد مورد نیاز است، ادامه داد: مجموع اعتبار مورد نیاز برای تخریب، بازسازی و نوسازی مدارس ۵۰ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان است که امیدواریم به کمک اعتبارات دولتی و کمک خیران بتوانیم به میانگین سرانه آموزشی دست یابیم.

 

زارع با تاکید بر اینکه می‌خواهیم ۴۵۰۰ مدرسه را تخریب و بازسازی کنیم، گفت: سالانه چهار هزار مدرسه تخریب و بازسازی و هزار کلاس درس را بازسازی کنیم.

 

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران افزود: اگر بتوانیم در بحث مولد سازی موفق عمل کنیم و با تورم بالایی هم مواجه نشویم می‌توانیم بخش عمده‌ای از این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

 

وی با تاکید بر اهمیت مسأله صنعتی سازی، گفت: حداقل ۵ درصد از طرح‌ها به روش صنعتی سازی صورت گرفت و اگر این عدد بیشتر شود با سرعت بیشتر و هزینه کمتری طرح‌های مدرسه سازی را پیگیری خواهیم کرد.

 

نیاز استان تهران به ۸۲۴۴ کلاس درس

زارع در خصوص تعداد کلاس‌های درس مورد نیاز، افزود: ۸۲۴۴ کلاس درس مورد نیاز به تخریب و بازسازی داریم که حدود ۶۴۰۰ کلاس درس در شهر تهران قرار دارد.

 

وی در خصوص همکاری با انبوه سازان تولید مدارس، گفت: همکاری با انبوه سازان بر اساس توافقات با سازمان نوسازی است. خوشبختانه در استان تهران همکاری خوبی با انبوه سازان صورت گرفت. انبوه سازی اگر نتواند برای پروژه مسکونی خودش موضوع مدرسه و محیط آموزشی را حل نکند قادر به دریافت پایان کار از شهرداری نخواهد بود.

 

زارع با بیان اینکه ۱۱۱ مدرسه در قالب ۱۱۷۳ کلاس تحویل دانش آموزان استان تهران شده است، افزود: زمان تحویل پروژه‌ها کاهش یافت و ۱۰ درصد پروژه‌ها کمتر از زمان پیش بینی شده تحویل شد. همچنین حذف بخاری‌های شعله مستقیم را در دستور کار قرار دادیم.

 

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران گفت: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران، ۲۶ خرداد امسال در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد و طی آن با ۹ غرفه به دستاوردهای جدید نوسازی مدارس خواهیم پرداخت.

 

زارع خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۶۵ درصد تعهدات خیرین یعنی مبلغ یک همت و صد در صد مسئولیت اجتماعی نهادهای مختلف تأمین شد./ مهر

نظر شما