شناسهٔ خبر: 66959345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تهران قهرمان مسابقات اتومبیلرانی آفرود کشور شد

رشت - ایرنا - راند(مرحله) نخست رقابتهای اتومبیلرانی آفرود قهرمانی کشور با صدرنشینی تیم تهران در شهرستان رودسر واقع در شرق استان گیلان خاتمه یافت.

صاحب‌خبر -

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان گیلان در خصوص برگزاری نخستین راند(مرحله) مسابقات اتومبیلرانی آفرود قهرمانی کشور در این استان ، روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مسابقات در ۲ تا چهار راند(مرحله) برگزار می شود که مرحله نخست آن به میزبانی گیلان برگزار شد.

امین احمدزاده افزود: در پایان این دوره از رقابتها که با عنوان گرامیداشت شادروان "پوریا حسین" یکی از قهرمانان سابق این رشته و با حضور حدود یکصد ورزشکار و به مدت ۲ روز در سواحل رودسر برگزار شد، تیم تهران با کسب ۳۱ امتیاز عنوان نخست را کسب کرد؛ تیمهای البرز و قزوین با کسب ۲۸ امتیاز به طور مشترک بر سکوی دوم قرار گرفتند و تیم فارس نیز با ۲۰ امتیاز سوم شد.

وی اضافه کرد: در رقابتهای انفرادی و در کلاس utv، کاوه ناظر و رادمهر اعتصامی از تهران به ترتیب رتبه‌های نخست و دوم را کسب کردند، رسول کیانی از اصفهان نیز در مکان سوم این کلاس قرار گرفت.

رئیس هیات اوتومبیلرانی و موتورسواری گیلان بیان کرد: همچنین در رقابتهای کلاس یک، قاسم وکیلی از تهران عنوان نخست را به خود اختصاص داد، رضا بیرامی و واحد محمدزاده هر ۲ از البرز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را تصاحب کردند.

وی خاطرنشان کرد: در رقابتهای کلاس ۲، مسابقات اتومبیلرانی آفرود قهرمانی کشور نیز، مرتضی مولایی از تهران قهرمان شد، سجاد نصیری از گیلان در مکان دوم قرار گرفت و یاشار پاشایی از تهران سوم شد.

وی افزود: در رقابتهای کلاس سه، علیرضا نعمتی از قزوین مقام نخست را کسب کرد، مهدی بیدخوری و محمد اندیکلایی هر ۲ از تهران به ترتیب دو م و سوم شدند و در رقابتهای کلاس چهار، علی اکبر دبیری از فارس مقام قهرمانی را تصاحب کرد، حامد سلیمی از البرز دوم شد و حسن مالمیر از قزوین در رتبه سوم قرار گرفت.

وی اظهار کرد: همچنین در رقابتهای بخش بانوان مرحله نخست رقابتهای اتومبیلرانی آفرود قهرمانی کشور، سمانه رضایی از تهران به مقام قهرمانی دست یافت، هلیا جمالی از البرز در مکان دوم ایستاد و نازنین زارع از فارس رتبه سوم را تصاحب کرد.

رئیس هیات اتومبیلرانی وموترسواری گیلان ادامه داد: البته با برگزاری مراحل و راندهای بعدی، مجموع امتیازات و عناوین شرکت‌کنندگان محاسبه و در نهایت نیز نفرات برتر مسابقات اتومبیلرانی آفرود قهرمانی کشور اعلام خواهد شد.

احمد زاده توضیح داد: اسامی نفرات برتر نخستین راند(مرحله) مسابقات اتومبیلرانی آفرود قهرمانی کشور در این استان ، با توجه به پایان مسابقات در شامگاه گذشته بدلیل محاسبه امتیازات ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از رقابتها با تاخیر اعلام شد.

آفرود اصطلاحی است که برای توصیف رانندگی در زمینی غیر از خیابان، بزرگراه و جاده معمول به کار می‌رود که از جمله مزارع، کنار رودخانه‌ها، باتلاق‌های گل‌آلود، تپه‌های ماسه‌ای، سواحل، کوهستان‌ها و مواردی از این دست برگزار می‌شود.

نظر شما