شناسهٔ خبر: 61661349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با پیام آیت الله جعفرسبحانی

افتتاح مدرسه تابستانه دارالعلم حرم مطهر رضوی

مدرسه تابستانه دارالعلم حرم مطهر رضوی صبح امروز با پیام تصویری آیت‌الله جعفر سبحانی در مشهدافتتاح شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،آیت‌الله سبحانی در این پیام  تصویری ضمن عرض تسلیت ایام سوگواریافتتاح مدرسه تابستانه دارالعلم حرم مطهر رضوی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بهره‌مندی از وجود اساتید مجرب در این مدرسه را  مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از حضور در جوار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بیشترین بهره های معنوی را ببرید و از روح مقدس این حضرت استمداد جویید.

این مرجع عالیقدر در ادامه  با اشاره به فرصت کوتاه بر گزاری این مدرسه تابستانه از اساتید خواست در بیان  مباحث و مطالب علمی از موجز گویی بهره بگیرند.

این فقیه برجسته تشیع، همچنین با بیان اینکه رسیدن به مدارج عالی علمی آسان نیست، تصریح کرد: برای کسب مراتب علمی، اخلاقی، فقهی و اصولی نیاز به مطالعه، تحقیق و پژوهش داریم و کسی که عاشق علم‌آموزی است هیچ‌گاه از مطالعه خسته نمی‌شود.

 مدیر حوزه علمیه خراسان  در مراسم  افتتاح مدرسه تابستانه در دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: طرح اعتکاف علمی یا مدرسه تابستانه دارالعلم با هدف کسب علم و دانش طلاب سراسر کشور با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه در فضای معنوی و روحانی حرم مطهر رضوی و در ایام فراغت فصل تابستان برپا شده است.
حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط افزود: مدرسه تابستانه دارالعلم از ۱۴ تا ۲۶ مرداد در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و محل مدرسه علمیه «میرزا جعفر» دایر است.
وی گفت: مدرسه تابستانه دارالعلم در ۳ بخش فقه و اصول، ادبیات و تفسیر، کلام و فلسفه و با حضور ۳۵۰ طلبه مرد و ۱۵۰ طلبه خانم حوزه‌های علمیه سراسر کشور فعالیت می‌کند.
 مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: بیش از ۱۵۰۰ نفر برای حضور در این مدرسه ثبت نام کردند که به دلیل محدودیت‌های مکانی ۵۰۰ نفر با تراز علمی بالا انتخاب شدند.
مراسم اختتامیه مدرسه تابستانی دارالعلم ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲ در تالار ولایت حرم مطهر رضوی و با تجلیل از طلاب برتر شرکت کننده در این مدرسه برگزار میشود.

نظر شما