شناسهٔ خبر: 61828506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری دوره تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی

دوره آموزشی تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی با حضور طلاب و استادان حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مدرسه میرزاجعفر حرم مطهر رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این دوره آموزشی ضمن بررسی ابعاد مختلف تأثیرگذاری انقلاب اسلامیبرگزاری دوره تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی بر جریان علمی و معرفتی حوزه‌های علمیه با محوریت حوزه علمیه خراسان افزود: بیان حقایق در تاریخ انقلاب اسلامی، ضرورتی است که هیچ‌گاه به حد کفایت به آن توجه نشده است. از شروع نهضت امام خمینی(ره) تاکنون، همواره خلأ ثبت دقیق و علمی رویداد‌ها با کاوش‌های مستند تاریخی احساس شده است و تاریخ انقلاب همواره با گفتار‌های شفاهی یا در قالب سلسله پژوهش‌های میدانی به ثبت رسیده و بنابراین این نگرانی که شخصیت‌های سرشناس انقلاب از دست بروند و جریان تاریخ‌نگاری ما به آن‌ها نرسد، همواره وجود داشته است. 
 
 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی افزود: با این حال، حقیقت میدانی آن است که شروع فصل جدیدی از نظم جهانی با انقلاب اسلامی ایران آغاز شد.
 
وی گفت: از همان ابتدا شاه به سرکردگی دستگاه استکبار جهانی تصمیم گرفت تا برای حوزه علمیه قم به‌عنوان منبع و مرجع شکل‌گیری بنیادی انقلاب، یک رقیب جدی ایجاد کند و بر این اساس، به سراغ علما، استادان، مدرسان و طلاب جوان حوزه علمیه مشهد آمد و در این عرصه، حتی از ظرفیت ائمه جماعات و روحانیت برجسته آن زمان خراسان همچون مرحوم آیت‌الله میلانی چشم‌پوشی نکرد. 

نظر شما