شناسهٔ خبر: 67259828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مردادماه برگزار می‌شود

نخستین مدرسه تابستانه بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نخستین دوره مدرسه تابستانه بین المللی، مرداد امسال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
نخستین مدرسه تابستانه بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این مدرسه از ششم مرداد ماه به مدت دو هفته برگزار می‌شود، افزود: این برنامه با هدف جذب دانشجویان خارجی و ایجاد فضای مناسب برای آنها طراحی شده است تا بتوانند با نظام سلامت ایران و دستاورد‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد آشنا شوند.
 
دکتر شاپور بدیعی ادامه داد: این دوره به صورت کوتاه مدت در چند هفته تدارک دیده شده و فرصتی است تا دانشجویان در کنار آموزش‌های تخصصی، با حرم مطهر رضوی، فضای معنوی شهر مشهد، ادب و فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا شوند.
 
وی اضافه کرد: این دوره تابستانه با تمرکز بر آموزش‌های تخصصی در حوزه پزشکی، شامل زمینه‌های ویژه و کارگاه‌های عملی خواهد بود که توسط اساتید برجسته دانشگاه و متخصصین حوزه سلامت ارائه می‌شود.
 
این مسئول ضمن قدردانی از همکاری دانشکده‌های تابعه و گروه‌های آموزشی پزشکی، و مرکز جامعه المصطفی (ص) که در برگزاری این دوره نقش بسزایی دارند، گفت: این رویداد فرصت مناسبی است تا دانشجویان به عنوان سفیران ما، فرهنگ و توانمندی‌های این دانشگاه را در کشور‌های خود معرفی کنند. 
 
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نزدیکی حرم مطهر رضوی، این دوره فرصت منحصر به فردی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می‌آورد تا ضمن بهره مندی از آموزش‌های باکیفیت، با آستان قدس رضوی، فرهنگ و سنت‌های ایران و جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد آشنا شوند.
 
وی با بیان اینکه این اقدام با هدف جذب حداکثری دانشجویان خارجی و استفادة از فضای علمی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است، افزود: با برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اطلاع رسانی گسترده‌ای درباره این رویداد صورت گرفت و دعوت نامه‌های مدرسه تابستانه به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها ابلاغ شده است. 
 
دکتر بدیعی گفت: در این مدرسه تابستانه، برنامه‌های جانبی مانند بازدید از حرم مطهر رضوی، مکان‌های تاریخی و گردشگری مشهد و کارگاه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده تا تجربة کاملتر و جذابتری برای شرکت کنندگان فراهم آورد و به دانشجویان کمک می‌کند تا درک عمیقی از میراث فرهنگی و اجتماعی ایران به دست آورند و مهارت‌های زبانی خود را از لحاظ فرهنگی تقویت کنند.
 
به گفته او این دوره تابستانه نه تنها یک فرصت آموزشی استثنایی برای دانشجویان بین المللی است، بلکه یک پل ارتباطی بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه‌های خارج از کشور است که به تقویت همکاری‌های بین المللی و تبادل دانش و تجربه در سطح جهانی کمک خواهد کرد.

نظر شما