شناسهٔ خبر: 49632476 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پس از جستجوی پرهزینه صهیونیست‌ها

بازداشت دو اسیر فراری فلسطینی

رژیم صهیونیستی پس از بازداشت دو اسیر باقی مانده فراری از زندان جلبوع، سامانه گنبد آهنین را در مناطق هم مرز با غزه از بیم حملات راکتی فلسطینی‌ها به حال آماده باش درآورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ رسانه‌های رژیم صهیونیستی از بازداشت ایهم کممجی و مناضل نفیعات، دو اسیر فلسطینی در محله شرقی در شهر جنین در کرانه باختری رود اردن خبر دادند. این دو اسیر فلسطینی به همراه چهار نفر دیگر به تازگی از زندان صهیونیستی «جلبوع» فرار کرده بودند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_6999594"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3224383/6999594?width=350&height=250"></script></div>

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر نیز گزارش داد، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ایهم کممجی و مناضل نفیعات، دو اسیر فلسطینی که از زندان جلبوع فرار کرده بودند، بازداشت شدند و اکنون در قید حیات هستند و بازجویی از آن‌ها ادامه دارد. همه فرماندهان نظامی منطقه مرکزی در اتاق عملیات ویژه پیگیری و نظارت بر عملیات بازداشت دو اسیر فلسطینی حضور داشتند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، رژیم صهیونیستی پس از بازداشت دو اسیر باقی مانده فراری از زندان جلبوع، سامانه گنبد آهنین را در مناطق هم مرز با نوار غزه و از بیم حملات موشکی و راکتی احتمالی گروه‌های فلسطینی به حال آماده باش درآورده است.

پدر ایهم کممجی، اسیر فلسطینی عملیات تونل آزادی پس از بازداشت پسرش گفت: پسرم به من خبر داده بود که او و مناضل نفیعات به خاطر محافظت از ساکنان منطقه خود را تسلیم می‌کنند. مقاومت تنها طرفی بود که در کنار ما ایستاد و به اذن خداوند برای پسرم پس از آزادی، عروسی خواهم گرفت و با تولد فرزندانش شاد خواهم شد.

همچنین؛ براساس گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، رسانه‌های رژیم صهیونیستی فیلمی منتشر کردند که گفته می‌شود لحظه بازداشت دو اسیر فلسطینی در جنین است که از زندان جلبوع فرار کرده بودند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_6999599"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3224383/6999599?width=350&height=250"></script></div>

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، پس از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به منطقه "الحی الشرقی" در جنین برای بازداشت دو اسیر فلسطینی که از زندان جلبوع فرار کرده بودند، درگیری‌های مسلحانه در این منطقه رخ داد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_6999631"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3224383/6999631?width=350&height=250"></script></div>

تصاویر الجزیره مباشر از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین در کرانه باختری قبل از بازداشت دو اسیر فلسطینی:

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_6999635"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3224383/6999635?width=350&height=250"></script></div>
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_6999639"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3224383/6999639?width=350&height=250"></script></div>

پیشتر؛ کانال تلگرامی شبکه خبری قدس به نقل از منابع محلی اعلام کرد: شماری از نیرو‌های مقاومت به سمت مرکز ایست بازرسی الجلمه در شمال شرق جنین تیراندازی کردند.

از سوی دیگر؛ شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از رادیو صهیونیستی ”کان“ گزارش داد، منابع پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کردند که هزینه‌های جستجو از اسرای فلسطینی که از زندان جلبوع فرار کردند بالاترین هزینه در نوع خود در اسرائیل به شمار می‌رود. این منابع افزودند، هزینه جستجو از اسرای فراری تا کنون به سی میلیون دلار رسیده است و این رقم پیوسته در حال افزایش است.

جلسه دادگاه چهار اسیر دیگر عملیات تونل آزادی که پس از فرار از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی دوباره بازداشت شدند، یکشنبه از طریق برنامه (نرم افزار) زوم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سما از قدس اشغالی، رسلان محاجنه وکیل مدافع محمود العارضه (یکی از چهار اسیر عملیات تونل آزادی که ۵ روز پس از فرار از زندان جلبوع دوباره بازداشت شد)، گفت: جلسه دادگاه چهار اسیر (تونل آزادی) یکشنبه آینده و به علت شیوع ویروس کرونا از طریق برنامه زوم برگزار می‌شود.

محاجنه افزود: دادگاه چهار جوان فلسطینی پشت در‌های بسته برگزار خواهد شد و به جز وکلای مدافع زندانیان کسی حق حضور در جلسه دادگاه را نخواهد است و این زندانیان از طریق برنامه زوم در دادگاه حضور خواهند داشت.

منهل حایل فعال سیاسی و عضو جنبش‌های حامیان فلسطین در این باره گفت: تصمیم تل آویو برای برگزاری جلسه دادگاه چهار اسیر (تونل آزادی) از طریق برنامه زوم نشان دهنده پیروزی همبستگی مردمی، فلسطینی‌ها و حامیان آنان است.

گفتنی است؛ رسانه‌های فلسطینی روز دوشنبه ۱۵ شهریور به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، شش اسیر فلسطینی با حفر تونل موفق به فرار از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی در نزدیکی بیسان در شمال فلسطین اشغالی شدند.

 

نظر شما