شناسهٔ خبر: 49614435 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

محمود العارضه پس از بازداشت مجدد: آزادی را نفس کشیدم

رویا معصومی

هیئت امور اسرای فلسطین متن نامه یکی از شش اسیر فلسطینی را که مجددا پس از فرار از زندان جلبوع بازداشت شدند، منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمود العارضه، اسیر فلسطینی در این نامه خود به مادرش که از طریق رسلان محاجنه، وکیل هیئت اسرا فرستاده، نوشته است: مادرم دوست داشتم قبل از رفتنت از این دنیا بیایم و تو را در آغوش بگیرم اما خداوند چیز دیگری برای ما مقدر کرده است.

وی در این نامه خود نوشته است، پس از ۲۵ سال محرومیت از دیدن مادرش، برای هدیه به او و خواهرانش یک جعبه عسل با خود به همراه داشت.

العارضه در مورد کارهایی که طی ساعات پس از فرارش از زندان انجام داده، می نویسد، آزادی را نفس کشیده و به چشم دیده که چگونه دنیا تغییر کرده است. بعد هم ساعت ها کوه پیمایی کرده و از دشت های پهناور گذشته و فهمیده است دشت عرابه، زادگاه او چیزی جز قطعه کوچکی از دشت های بیسان و الناصره نیست.

دوشنبه گذشته شش اسیر فلسطینی از جمله العارضه موفق شدند از زندان فوق امنیتی جلبوع واقع در شمال اراضی اشغالی فرار کنند اما نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از عصر جمعه تاکنون چهار تن از آنها را دوباره بازداشت کردند و عملیات برای بازداشت دو اسیر دیگر نیز ادامه دارد.

العارضه قبلا طی اظهاراتی گفته بود، چهار اسیر بازداشتی در معرض شکنجه‌ بی‌وقفه بازپرسان هستند اما حالشان خوب است.

محاجنه هم اعلام کرده بود، العارضه تهدید به قتل شده و تا به این لحظه درمانی دریافت نکرده و تنها یک بار به رغم درخواست‌های مکرر به درمانگاه منتقل شده است.

پیش از این قدری ابوبکر، رئیس هیئت امور اسرای فلسطین گفت، ۱۳۸۰ اسیر در هشت زندان در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی  علیه زندانیان فلسطینی از روز جمعه اعتصاب غذا خواهند کرد و در صورتی که رژیم صهیونیستی از اقدامات خود دست نکشد، روز سه شنبه صدها زندانی دیگر به این اعتصاب ملحق خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما