شناسهٔ خبر: 67283362 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید روسیه و ویتنام بر تشکیل کشور مستقل فلسطین

امیرمحمد سهرابی

روسیه و ویتنام امروز – پنجشنبه – در بیانیه مشترک خود تاکید کردند مخالف هرگونه دخالت در امور منطقه بوده و هم‌چنین نسبت به حل‌وفصل مسئله فلسطین از طریق قوانین بین‌المللی متعهد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که به هانوی، پایتخت ویتنام سفر کرده است، پس از دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهور این کشور، بیانیه مشترکی را عنوان کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این بیانیه مشترک گزارش کرد: «روسیه و ویتنام قصد و نیت را خود برای تحکیم صلح و ثبات در خاورمیانه، مخالفت با مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه، همبستگی با یک راه‌حل جامع، عادلانه و بلندمدت برای حل‌وفصل مسئله فلسطین از طریق راه‌حل ۲ دولتی و ایجاد کشور مستقل فلسطین نشان می‌دهند.»

در این بیانیه که توسط وب‌سایت کرملین منتشر شده، آمده است: «روسیه و ویتنام متعهد به توسعه یک سیستم تجاری چندجانبه، فراگیر، شفاف و بدون تبعیض بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی هستند. آنها نگران سیاسی شدن روابط اقتصادی بین‌المللی و از هم گسستگی تجارت جهانی و رقابت ناعادلانه هستند. روسیه و ویتنام هم‌چنین قصد دارند به توسعه همکاری‌های اقتصادی و هم‌چنین ایجاد شرایط مطلوب برای گسترش روابط تجاری، مالی و سرمایه‌گذاری توجه جدی داشته باشند.»

در قسمت دیگری از این بیانیه مشترک آمده است: «به منظور مقابله با تهدید تروریسم شیمیایی و بیولوژیکی، روسیه و ویتنام بر لزوم آغاز مذاکرات چند جانبه در مورد تدوین کنوانسیون بین‌المللی جهت مقابله با اقدامات تروریسم شیمیایی و بیولوژیکی در کنفرانس خلع سلاح تاکید می‌کنند.»

این بیانیه مشترک متذکر شده است: «روسیه و ویتنام می‌خواهند در چارچوب پروژه‌های صنعت نفت و گاز همکاری کنند. روسیه و ویتنام هر دو از ایجاد شرایط برای گسترش کار شرکت‌های نفتی روسیه در ویتنام و بالعکس حمایت می‌کنند.»

انتهای پیام

نظر شما