شناسهٔ خبر: 67329739 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

شبکه آمریکایی ان بی سی گزارش داد:

اعتراض به حمایت آمریکا از نسل کشی غزه در میان نظامیان در حال افزایش است

سربازان ارتش آمریکا در صدد ترک خدمت سربازی به دلیل حمایت دولت بایدن از اسرائیل در نسل کشی غزه هستند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی» گزارش داد: سربازان ارتش در صدد ترک خدمت سربازی به  دلیل حمایت دولت بایدن از اسرائیل در نسل کشی غزه هستند.

 

این وضعیت که نظامیان آمریکایی آن را  «اعتراض وجدانی» نامیده اند، به معنای اعتراض به حمایت کشورشان از ارتش اسرائیل در جنگ غزه است.

 

ان بی سی NBC به نقل از دو خلبان آمریکایی اعلام کرد: آنها دیگر نمی توانند نقش دولت آمریکا در جنگ غزه از جمله تدارکات تسلیحاتی و حمایت دیپلماتیک و اطلاعاتی از ارتش اسرائیل را نادیده بگیرند.

 

این دو خلبان آمریکایی جنگ اسرائیل علیه غزه را نسل کشی دانستند و خاطرنشان کردند، صحنه های غزه نه تنها برای آنها بلکه بسیاری از آمریکایی ها نیز متاثر کننده است.

 

این دو خلبان افزودند دیگر نمی توانند با وجدان راحت به خدمت در حکومتی که آنها آن را ناقض قوانین آمریکا و قوانین بین المللی می دانند ادامه دهند.

 

خلبان نیروی دریایی آمریکا آرون بوشنل (25 ساله)  6 اسفند ماه 1402 در اعتراض به کشتار غزه در مقابل سفارت اشغالگر در واشنگتن خودسوزی کرد و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مرگ او را تایید کرد.

 

روند محکومیت حمایت آمریکا از ارتش اسرائیل در جنگ غزه در میان محافل دیپلماتیک آمریکا در حال افزایش است که آخرین مورد آن استعفای اندرو میلر، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اسرائیل و فلسطین بود.

 

منابع مطبوعاتی پیشتر فاش کردند که میلر مدتی بود که به دلیل موضع دولت آمریکا در قبال جنگ غزه قصد استعفا داشت.

 

انتهای پیام/ع.غ

نظر شما