شناسهٔ خبر: 67283548 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نگرانی پاکستان از دستیابی تی‌تی‌پی به سلاح‌های پیشرفته

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل بار دیگر از دستیابی تی‌تی‌پی به سلاح‌های آمریکایی جامانده در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «منیر اکرم» نماینده پاکستان در سازمان ملل در اسلام‌آباد در کنفرانسی اظهار داشت اسلام‌آباد نگران دستیابی تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) به سلاح‌های آمریکایی جامانده در افغانستان است.

وی همچنین مدعی شد تحریک طالبان پاکستان از پناهگاه‌های امنی که در افغانستان دارد برای راه‌اندازی حملات به داخل پاکستان استفاده کرده است.

اکرم افزود تحقیق در مورد چگونگی دستیابی گروه‌های تروریستی و سازمان‌های جنایتکار به سلاح‌های پیشرفته ضروری است.

نماینده پاکستان همچنین تأکید کرد همه کشورها و سازمان ملل باید اقداماتی در زمینه جلوگیری از تجارت غیرقانونی، انتقال و انحراف این سلاح‌ها انجام دهند.

از طرف دیگر، «مسعود خان» سفیر پاکستان در واشنگتن نیز در گفتگو با رسانه پاکستانی «نشنال» از آمریکا خواست تا برای مبارزه با طالبان پاکستانی به این کشور تجهیزات نظامی بدهد.

سفیر پاکستان در واشنگتن با اظهار اینکه گفتگوها با طرف آمریکایی برای جلب این کمک‌ها جریان دارد، افزود: نیاز فوری پاکستان تجهیزاتی است که در مبارزه با ترورویسم و تهدیدات نامتقارن تی‌تی‌پی و سایر گروه‌های تروریستی مفید باشد.

پاکستان درحالی بار دیگر مدعی حضور تی‌تی‌پی در افغانستان و برنامه‌ریزی و انجام حملات داخل پاکستان از این کشور شده است که طالبان همواره این اتهامات را رد کرده و آن را تلاش اسلام‌آباد برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های خود در تأمین امنیت خوانده است.

انتهای پیام/.

نظر شما