شناسهٔ خبر: 37814247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کنترل کیفیت آب بندرعباس با آخرین استانداردهای جهانی

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: کیفیت آب بندرعباس بر پایه آخرین استانداردهای ملی و جهانی به طور مستمر کنترل می‌شود.

صاحب‌خبر -

پریسا زارعی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: آزمایشگاه کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در بندرعباس یکی از مهم‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت و سلامت آب در کشور و بخصوص در حوزه جنوب ایران است.

وی با بیان این که برخی تجهیزات مورد نیاز در این آزمایشگاه به طور ویژه متناسب با نیازهای ما در بندرعباس تهیه و مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: ساختمان ویژه‌ای نیز از سال 92 برای آزمایشگاه کنترل کیفیت آب بندرعباس احداث شده که دارای همه استانداردهای لازم در بخش‌های مختلف است و به طور مستمر کیفیت آب بندرعباس را در بخشی جداگانه از کنترل کیفیت فاضلاب بندرعباس مورد سنجش قرار می‌دهد.

 

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اضافه کرد: آزمایشگاه کنترل کیفیت و بهداشت آب بندرعباس دارای استاندارد 17025 ملی و بین‌المللی است که پس از مطابقت دادن تمامی تجهیزات و امکانات خود با رفرنس‌های تعیین شده، بدست آمده است.

زارعی گفت: دستگاه‌های بررسی ریزآلاینده، دستگاه‌های سنجش TOC و دستگاه IC نیز این آزمایشگاه برای بررسی مستمر کیفیت آب بندرعباس خریداری و نصب و بهره‌برداری شده است و مردم اساسا مطمئن باشند که استانداردهای کیفی آب بندرعباس دائما رصد و کنترل می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بخش آزمایشگاه فاضلاب این مرکز نیز با بهره‌گیری از تجهیزات اختصاصی، آنالیز مستمری از وضعیت فاضلاب و پساب بندرعباس را تهیه و برای گزارش‌گیری فراهم می‌سازد تا عملکرد تجهیزات، دستگاه‌ها و مراکز تصفیه فاضلاب به طور دقیق پایش شود.

 

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تصریح کرد: از آن جا که آب بندرعباس از فاصله 90 کیلومتری از شرق استان تأمین و علاوه بر آن بخش دیگری نیز از طریق چاه‌ها و بخش دیگری از طریق آبشیرین‌کن تأمین می‌شود، لذا کنترل مستمر کیفیت و بهداشت آب در این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/3264 

نظر شما