شناسهٔ خبر: 67276112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

بیش از ۲۳۰۰ نفر دیگر از روستاییان و عشایر آذربایجان غربی از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی از بهره مندی بیش از ۲۳۰۰ نفر از روستاییان و عشایر در ۱۱ روستای شهرستانهای ارومیه، خوی ، اشنویه، تکاب و چالدران از اینترنت پرسرعت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل ICT استان آذربایجان غربی،جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن اشاره به اولویت وزارت ارتباطات در دولت شهید رییسی به توسعه ارتباطات مناطق روستایی و محروم گفت: در راستای توسعه ارتباطات مناطق روستایی و کاهش شکاف دیجیتال ، بیش از ۲۳۰۰ نفر از روستاییان وعشایر شهرستانهای ارومیه،خوی ، اشنویه،تکاب و چالدران از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

 وی ادامه داد: با احداث یک سایت جدید و ارتقاء 10 سایت همراه با اعتباری بالغ بر 300میلیارد ریال روستاهای زنگ آباد، خاکمردان، جنگسر، بلیان، شگفتی، قارنجه، دلبکی، هدر، زنهارکندی، عین الروم و بغلچی سفلی به اینترنت نسل چهارم متصل و دسترسی 615 خانوار به خدمات شبکه ملی اطلاعات از قبیل آموزش الکترونیک ، خرید و فروش آنلاین، ارایه خدمات دولت الکترونیک وخدمات بانکی فراهم گردید.

 جلیلی نژاد تصریح کرد: عملیات احداث و ارتقاء تکنولوژی سایت‌های روستایی به منظور برخورداری همه هم استانی‌ها از امکانات شبکه ملی اطلاعات با سرعت ادامه دارد تا هیچ روستانشینی از کیفیت و سرعت خدمات ارتباطی محروم نماند.

 وی با اشاره به اینکه همه مراحل اجرای این فرایند از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام گرفته است تصریح کرد: اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات گامی مهم در راستای تحقق شعار دسترسی همگانی به ارتباطات فراگیر و گسترش عدالت ارتباطی است.

نظر شما