شناسهٔ خبر: 40721741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دلایل صدور قبض‌های آب با مبالغ بالاتر در «بندرخمیر»

معاون امور مشترکین آب و فاضلاب هرمزگان درباره علت صدور قبض‌های آب با مبالغ بالاتر در بندرخمیر توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی رضایی سردره در نشست‌هایی با شورای شهر، امامان جمعه و معاون فرماندار خمیر افزود: قبض‌های دوره اول مشترکین استان بویژه شهرستان خمیر بصورت علی الحساب صادر شده و پس از آن با قرائت مجدد کنتور مبالغ بطور قطعی محاسبه خواهد شد.

وی افزود: مصرف دوره اول بخاطرشرایط کرونایی بر اساس میانگین سال گذشته محاسبه شده است که در دوره جدید بر اساس قرائت حضوری و یا ارسال پیامکی شماره کارکرد کنتور از سوی مشترک محاسبه خواهد شد.

معاون امور مشترکین آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه الگوی مصرف آب در استان هرمزگان ۱۶ مترمکعب در ماه است، گفت: متوسط مصرف شهرستان خمیر ۱۵ متر مکعب و متوسط مبلغ  قبض آب بهای مشترکین خمیر در ماه نیز ۲۲ هزار تومان است.

وی ادامه داد، با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب توسط مشترکین نیز افزایش یافته که با احتساب ۷ درصد افزایش آب بهای امسال برای مصارف تا الگوی مصرف و همچنین ۱۶ درصد افزایش آب بها برای مصارف بالاتر از این الگو و بعضا بدهی قبلی باعث شده تا مبالغ بیشتری نسبت به سال های گذشته برای برخی مشترکین در قبض درج شود.

معاون امور مشترکین آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه افزایش تعرفه ۷ درصدی امسال مشمول مصرف آب تا سقف ۱۰ مترمکعب برای مشترکینی که آب آنها از منابع آبشیرین کن ها می شود، نخواهد شد، افزود: بیش از یک سوم مشترکین خمیر که از آب مصرفی آنها از محل آبشیرین کن بخش خصوصی تامین می شود، به دلیل رعایت سقف 10 مترمکعبی، مشمول تعرفه آبشیرین کن نخواهد شد.

رضایی در ادامه با بیان اینکه بر اساس تبصره ۵ تعرفه های ابلاغی آب و خدمات دفع فاضلاب شهری و روستایی مصوب هیئت وزیران، نرخ فروش آب شیرین تولیدی بخش خصوصی در شهرهایی که از طریق شبکه توزیع در اختیار مشترکین قرار می گیرد به ازای هر واحد مسکونی تا ۱۰ مترمکعب در ماه براساس تعرفه خانگی محاسبه می شود، افزود: برای مصارف مازاد بر آن به ازای هر مترمکعب تا سقف قیمت قرارداد با بخش خصوصی قابل محاسبه و اخذ می باشد که برای رعایت حال مردم بصورت متوسط ۱۱ درصد قیمت قرارداد با بخش خصوصی از مشترکین دریافت می شود.

وی گفت: برای مشترکین با مصرف کمتر از ۱۶ مترمکعب در ماه (الگوی مصرف )تنها ۴۰ درصد قیمت قرارداد با بخش خصوصی دریافت می شود که حدود ۷۰ درصد از مشترکین در این طبقه قرار دارند.

رضایی در عین حال افزود: برای رفاه حال مشترکین، شرکت آبفا علی رغم مجوز فوق، اقدام به محاسبه آب بها برای پله های ۱۰ مترمکعب به بالا بر اساس ۴۰ تا  ۱۰۰ درصد قیمت قرارداد با بخش خصوصی به استناد مصوبه هیئت مدیره شرکت کرده است.

وی در پایان گفت: برای پاسخگویی بهتر به مشترکین شهرستان خمیر در زمینه آب بها، کارگروهی متشکل از آبفا، شورای شهر و فرمانداری تشکیل شده است.

انتهای پیام/3264

نظر شما