شناسهٔ خبر: 67314634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نقش مهم شهید رئیسی در جهش پروژه‌های هسته مرکزی شهر قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در سفر نخست شهید رئیسی به استان قم با در اختیار قرار دادن اراضی ۴۸ هکتاری، جهش بزرگی در پروژه‌های هسته مرکزی شهر قم انجام شد که انجام این کار نظر شخص شهید جمهور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری امروز در دومین گام از آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 198 پروژه‌ی شهری سال 1403 که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، گفت: پروژه‌های شهری بر مبنای هدف گذاری‌های برنامه پنج ساله شهرداری قم در حال اجرا بوده و به موقع در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به راهبری و مدیریت شهردار قم در اجرای پروژه‌ها، افزود: همگی شاهد هستند که با این مدیریت و رهبری، پروژه‌های اساسی، زیرساختی و مهمی که مدت‌ها متوقف بوده و به هر دلیلی شروع نشده بود، در این ده سال انجام می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: پروژه‌های محوری شهر قم امروز در حوزه‌های مختلف از جمله ترافیکی، فرهنگی و گردشگری فعال است.

محرری با اشاره به ارتقای ظرفیت‌های گردشگری شهر قم، تصریح کرد: زمانی یک پروژه شهربازی فعال در این شهر نبود و اگر بود نیز متوقف شد، اما در حال حاضر سه شهربازی فعال و مناسب در شهر با شرایط مناسب، استاندارد و با توزیع جغرافیایی خوب در اختیار مردم است؛ وضعیت در بوستان‌های شهری یا در سایر پروژه‌های تفریحی اینگونه است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های فرهنگی و ورزشی نیز به تدریج با پیش‌بینی‌های بودجه در اختیار مردم قرار می‌گیرد، تصریح کرد: یکی از مباحثی که در چندسال اخیر به خوبی مورد توجه قرار گرفته، پروژه‌های هسته مرکزی است که از این پروژه‌ها می‌توان به پروژه چهل اختران، بسط شرقی حرم مطهر، بلوار جعفر طیار، محور دروازه ری و قبرستان نو اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تجلیل از یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: در سفر نخست ایشان به استان قم با در اختیار قرار دادن اراضی 48 هکتاری، جهش بزرگی در پروژه‌های هسته مرکزی شهر قم انجام شد که انجام این کار نظر شخص شهید جمهور بود و با همکاری استانداری قم و اداره کل راه و شهرسازی به خوبی پیش رفت.

محرری با اشاره به مطالبه شهروندان برای ساماندهی آرامستان وادی السلام ادامه داد: پروژه ساماندهی قبرستان وادی السلام از زمان موسی‌پور که استاندار بود با یک اقدام قاطعانه شروع و بقعه‌های اطراف قبرستان جمع شد؛ بخشی از کار و تغییر کاربری‌ها نیز آغاز شد، اما پروژه نیمه تمام ماند.

وی گفت: در حال حاضر به مدیریت شهری انتقاد می‌شود که چرا این موضوع ساماندهی نمی‌شود در حالی که بارها اعلام کرده‌ایم که این آرامستان اگر در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد، برای ساماندهی آن آمادگی داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: وضعیت فعلی این آرامستان به هیچ عنوان در شأن مردم، این شهر و عزیزانی که در این آرامستان دفن هستند و شهدایی که آنجا آرمیده‌اند، نیست.

محرری با اشاره به اینکه می‌توان در این طرح‌ها منافع موقوفه‌ها را حفظ کرد، افزود: اگر اوقاف به دنبال دفن در این منطقه است این اقدام ممنوع است. هیچکس موافق دفن نیست و مصوبه قانونی دارد اما با راه‌های قانونی می‌توان تأمین منافع وقف را از راه‌های مختلف و کاربری‌های متفاوت حفظ کرد.

وی با تاکید بر اینکه بحث قبرستان نو نیز چنین است و سال‌های سال مردم منتظر ساماندهی آن بودند، تصریح کرد: 5 هکتار فضا در چندصد متری حرم با این میزان نیازهای خدماتی که مردم و زائرین دارند، وجود دارد اما در حال حاضر از این ظرفیت استفاده مطلوبی نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به هزینه 600 میلیارد تومانی برای آزادسازی مغازه‌ها در این پروژه گفت: برای تکمیل این پروژه نیازمند همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه هستیم تا قبرستان نو بدون هیچ خسارتی برای قبور بازسازی و بهسازی شود.

انتهای پیام/

نظر شما