شناسهٔ خبر: 67314614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای ۱۱۳ هزار میلیارد تومان طرح زیرساختی در حوزه اقتصاد خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در دولت سیزدهم اجرای ۱۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح زیرساختی در حوزه‌های اقتصادی شامل گردشگری، صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان آغاز شده و ۱۰۱ هزار میلیارد تومان طرح نیز در همین دولت مورد افتتاح یا بهره‌برداری قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسن نوری زاده روز شنبه در همایش روز ملی اصناف در مشهد افزود: در پایان سه سال از عمر این دولت شاهد کاهش نرخ بیکاری خراسان رضوی به ۶.۳ درصد و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی آن به ۴۳.۲ درصد بودیم.

وی ادامه داد:اصناف به عنوان آن دسته از فعالان اقتصادی که نزدیکترین ارتباط را با جامعه و مردم و بازاریان دارند، انسان های متدین و بااخلاق و باگذشتی هستند که به خوبی شرایط را درک می‌کنند و همراهی‌شان با دولت آرامش جامعه را در پی دارد.

اجرای ۱۱۳ هزار میلیارد تومان طرح زیرساختی در حوزه اقتصاد خراسان رضوی

کاهش زمان صدور پروانه کسب صنفی به حداکثر ۱۵ روز

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: زمان صدور پروانه کسب صنفی در دولت سه ساله شهید رئیسی به حداکثر ۱۵ روز کاهش یافت و برای هر متقاضی پروانه کسب در سامانه نوین اصناف بدون محدودیت ایجاد شد.

امیررضا رجبی افزود: مهمترین اقدام دولت سیزدهم در حوزه اصناف تسهیل فرایندها و رفع موانع کسب و کار در صدور مجوزهای صنفی بوده است و در دولت سیزدهم ۲۴ هزار و ۸۵۸ مجوز صنفی با اشتغال ۱۸۷ هزار و ۲۳۳ نفر در خراسان رضوی صادر شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به وجود ۴۹۸ اتحادیه و اتاق صنفی فعال در استان گفت: در دولت سیزدهم ۲۹۹ اتحادیه جدید صنفی در شهرهای جدید استان شکل گرفت و تعداد اتحادیه‌های صنفی با ۴۰ درصد رشد نسبت به دوره مشابه قبل به ۴۲۰ مورد در استان رسید.

رجبی افزود: شمار واحدهای صنفی در خراسان رضوی در دولت سیزدهم با ۶ درصد رشد همراه بود به طوری که از ۲۶۵ هزار و ۲۲۸ واحد در مهرماه سال ۱۴۰۰ به ۲۸۰ هزار و ۶۲۳ واحد در ابتدای خرداد ماه امسال رسید.

سردار محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در این نشست از همکاری و همراهی اصناف در اجرای قوانین و مقررات و مشارکت در انتخابات در یک سال گذشته قدردانی کرد و گفت: اصناف در یک سال گذشته در اجرای طرح‌های انتظامی نمره قابل قبولی گرفتند و ماموران انتظامی را در این بخش همراهی کردند.

رییس اتاق اصناف مشهد نیز در این نشست با اشاره به جایگاه اصناف در بخش اصلی حوزه اقتصاد گفت: امروز اصناف نسبت به تکالیف قانونی خود احساس وظیفه می‌کنند و این موضوع توسط دولت شهید رئیسی نهادینه شد.

هادی مخملی، ایجاد سکوهای مختلف برای رفع موانع تولید، تسهیل ایجاد شهرک‌های صنفی، فراهم کردن زمینه بومی شدن سرمایه‌های صنفی، جلب مشارکت مردم و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه اصناف برشمرد و افزود: به زودی یک مرکز پژوهشی در اتاق اصناف مشهد با بهره گیری از اعضای هیات‌های اندیشه ورز و نخبگان و استادان دانشگاه و روسای اتحادیه‌های صنفی شکل می‌گیرد تا بتوان سند راهبردی توسعه اقتصادی صنف را در استان تدوین کرد.

نظر شما