شناسهٔ خبر: 67276078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نایب‌رئیس شورای شهر اصفهان:

طرح جامع حمل‌ونقل شهر اصفهان در حال تدوین است

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح جامع حمل‌ونقل شهر اصفهان در حال تدوین است و در آن نیازهای شهر طبق طرح تفصیلی، جمعیت، سفرهای شهری و حمل‌ونقل، همچنین زیرساخت‌ها، محل پایانه‌ها و سامانه‌هایی که شهر از نظر خطوط ریلی، اتوبوسی، تاکسی و دوچرخه نیاز دارد، پیش‌بینی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم طرح جامع حمل‌ونقل شهر است، اظهار کرد: زمان زیادی از طرح قبلی گذشته است، از این‌رو در حال حاضر طرح جامع جدیدی برای شهر اصفهان در حال تدوین است که در آن نیازهای شهر طبق طرح تفصیلی، جمعیت، سفرهای شهری و حمل‌ونقل، همچنین زیرساخت‌ها، محل پایانه‌ها و سامانه‌هایی که شهر از نظر خطوط ریلی، اتوبوسی، تاکسی و دوچرخه نیاز دارد، پیش‌بینی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر این طرح جامع در مراحل میانی و ارائه پیشنهادهای اولیه است و بررسی‌های لازم روی آن انجام شده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر تاکید دارند که این طرح با دقت کافی به‌صورت استاندارد اجرا شود و خروجی آن برای برنامه‌های توسعه شهر در حوزه حمل‌ونقل قابل اطمینان باشد.

سامع گفت: پیرو دغدغه‌هایی که مردم در موضوع حمل‌ونقل عمومی از نظر فاصله و کیفیت اتوبوس‌ها در فصل گرم دارند، لوازم و تجهیزات سرمایشی و نظم و ترتیبی که باید وجود داشته باشد، مطالبه و مقرر شد تا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

وی افزود: تسهیلاتی برای رانندگان تاکسی فراهم شده است که بخشی از آن به‌صورت بلاعوض، بخش دیگری به‌صورت وام کم‌بهره و به‌صورت تقریبی قرض‌الحسنه و بخشی نیز به‌صورت تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار تاکسیرانان قرار می‌گیرد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با ایجاد پارکینگ‌های ویژه دوچرخه گفت: تعدادی از ایستگاه‌های مترو به پارکینگ‌های دوچرخه مجهز شده است و به مرور این امکان در همه ایستگاه‌ها فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در فصل گرما تعدادی از اتوبوس‌ها به سیستم سرمایشی مجهز شده‌اند، اما بعضی از آن‌ها آماده به‌کار نشده است و با تاکید مسئولان حمل‌ونقل و شرکت اتوبوسرانی وعده‌هایی مبنی بر مجهز کردن اتوبوس‌ها به سیستم سرمایشی داده شده است.

سامع خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ اتوبوس این سیستم سرمایشی ندارد که امیدوارم با نوسازی در ناوگان، این مشکل رفع شود.

نظر شما