شناسهٔ خبر: 34968530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیشرفت ۸۰ درصدی سد شهید دلنسب کهگیلویه

خبرگزاری صداوسیما

سد آبی - خاکی شهید دلنسب کهگیلویه با ۸۰ درصد پیشرفت کاری در حال احداث است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از پیشرفت 80 درصدی سد آبی - خاکی شهید دلنسب کوهبرد خبر داد و گفت: این سد از سال 90 با هدف کنترل سیلاب، توسعه گردشگری و آبیاری اراضی کشاورزی منطقه آغازشد.پیشرفت ۸۰ درصدی سد شهید دلنسب کهگیلویه
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و تامین اعتبار مورد نیاز، این سد تا دهه فجر امسال آبگیری و بیش از 350 هکتار از اراضی کشاورزی دیم پایین دست، آبیاری می شوند.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم در بازدید از این طرح به اهمیت این سد در رونق و توسعه منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز منطقه ساخت این سد کمک زیادی به ایجاد اشتغال و رونق شهرستان می کند و باید همه مسئولان تلاش کنند تا با تزریق به موقع اعتبار این طرح در زمان مشخص شده به بهره برداری برسد. 
هاشمی پور افزود: برای تکمیل این طرح 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در سفر وزیر نیرو به استان تلاش میشود تا مشکل تامین اعتبار و نقدینگی طرح حل شود.
علیرضا اتابک سرپرست فرمانداری کهگیلویه هم در این بازدید گفت: این طرح 45 میلیارد ریال اعتبار استانی دارد که با پیگیری های لازم از دستگاه های متولی سعی میکنیم این اعتبارات به موقع جذب شود تا شاهد تسریع در روند کار و رونق منطقه باشیم.
آقای نجات، ناظر اجرای این سد هم با اشاره به مشخصات فنی طرح گفت: طول تاج این سد 360 متر، ارتفاع از کف 26 متر، عرض کف سد 110 متر و عرض تاج 8 متر است که تاکنون 250 هزار متر مکعب عملیات خاکی انجام شده و تا پایان طرح 50 هزار متر مکعب عملیات خاکی نیز نیاز است. 
تابش نژاد مجری این سد هم گفت: تاکنون 18 متر از ارتفاع سد کار شده که تا دهه فجر امسال و فصل بارندگی 8 متر و 50 سانتی متر باقی مانده از ارتفاع این سد اجرا و آبگیری می شود.
<div id="video-display-embed-code_3877510"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2509188/3877510?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما