شناسهٔ خبر: 26175457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تبدیل ۳۵۰ هکتار اراضی دیم به آبی در کهگیلویه

خبرگزاری صداوسیما

با تکمیل طرح سد خاکی کوهبرد حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی دیم پایین دست این منطقه به اراضی آبی تبدیل می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد،فرماندار کهگیلویه در بازدید از سدتبدیل ۳۵۰ هکتار اراضی دیم به آبی در کهگیلویه با ایجاد سد خاکی کوهبرد خاکی کوهبرد گفت: این طرح یکی از طرح‌های خوب این شهرستان است که حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی دیم پایین دست خود را به اراضی آبی تبدیل می‌کند.
علی پوزش افزود: بهره برداری از این طرح در ایجاد اشتغال مردم منطقه نقش موثری دارد و هم اکنون ۶۰ نفر در آن مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی سد کوهبرد به شهردهدشت، سرمایه گذاری گردشگری در این منطقه نیز دور از انتظار نیست.
پوزش با بیان اینکه ساخت این سد از سال ۱۳۹۰ آغاز و تاکنون برای اجرای آن حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است گفت: برای تکمیل این طرح به ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
وی اضافه کرد: در سال ۹۶ از محل منابع نفت و استانی ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، از محل ماده ۱۸۰ یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان و از محل ارتقاء شاخص‌ها یکصد میلیون تومان برای این طرح اختصاص یافته است.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه اعتبارات سال ۹۶ این طرح در مجموع ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده، افزود: تاکنون جهاد کشاورزی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در اختیار پیمانکار قرار داده است.
وی گفت: در صورتی که اعتبارات تخصیص یافته به این طرح به پیمانکار پرداخت نشود امکان کند شدن و یا تعطیلی طرح وجود دارد و امیدواریم مسئولان جهاد کشاورزی استان پیگیر این موضوع باشند.
پوزش افزود: پیشرفت کاری این طرح ۵۴ درصد است که با بهره برداری از آن امکان ذخیره ۳ میلیون متر مکعب آب فراهم می‌شود.

 

نظر شما