شناسهٔ خبر: 20535831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز عملیات اجرایی سد کوهبرد کهگیلویه

خبرگزاری صداوسیما / خبرگزاری صداوسیما

عملیات اجرایی سد شهید دل نسب کوه برد شهرستان کهگیلویه پس از وقفه ای دوساله آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکزکهگیلویه وبویراحمد، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: عملیات اجرایی آغاز عملیات اجرایی سد کوهبرد کهگیلویهسد شهید دل نسب کهگیلویه از سال ۱۳۹۰ به منظور تامین آب اراضی پایاب،کنترل سیلاب‌های فصلی، جلوگیری از خسارت و فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی در ۵ کیلومتری شهر دهدشت ایجاد شده است.
سید عمران تقوی افزود: اجرای این طرح که به دلیل کمبود اعتبار در چند سال اخیر تعطیل شده بود دوباره با تامین هزینه از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان آغاز شد.
وی با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده بود گفت: رفع معارضات و تملک اراضی محل اجرای سد از مهمترین مشکلات اجرایی این طرح است که ظرف مدت چند ماه آینده بحث تملک اراضی نیز حل می‌ شود.
نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به ضرورت اجرای این سد در ایجاد اشتغال و افزایش تولید محصولات کشاورزی در این منطقه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات اجرایی سد شهید دل نسب کوه برد پس از وقفه‌ای دوساله آغاز شد.
هاشمی پور افزود: این سد ۲۰ درصد پیشرفت کاری دارد که برای تکمیل آن ۹۰ میلیارد ریال با مدت زمان ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است.
وی گفت:بهره برداری از این سد کمک زیادی به توسعه کشاورزی منطقه خواهد کرد.

نظر شما