شناسهٔ خبر: 67273719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وضعیت مصرف برق در هرمزگان به حالت قرمز درآمد

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان در وضعیت قرمز مصرف برق قرار دارد، گفت: مصرف برق استان امروز چهارشنبه نسبت به روز گذشته ۵۰ مگاوات افزایش داشته است و نسبت به مدت مشابه پارسال نیز هشت درصد افزایش نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین محمد کریمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها با اشاره به رکورد شکنی مصرف برق هرمزگان طی روز جاری، افزود: بیشترین مصرف برق هرمزگان، مربوط به بخش خانگی است و اگر مشترکان بخش خانگی روزانه ۱۵ درصد صرفه جویی کنند، ۱۷۰ مگاوات در مصرف برق استان صرفه‌جویی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین اگر مشترکان بخش خانگی در مدت ۲۱ هفته تابستان، روزانه ۱۵ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند، کشور می‌تواند از دوره اوج مصرف برق با کمترین خاموشی و مشکل عبور کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهار کرد: برای مشترکانی که نسبت به سال گذشته مصرف برق کمتری داشته باشند نیز جوایزی مانند خودرو، قبض برق رایگان، جوایز نقدی و دیگر مشوق‌ها درنظر گرفته شده است.

مشترکان خانگی در صورت مصرف بیش از ۲ و نیم برابر الگو یک بار اخطار می‌گیرند و در صورت اصلاح نکردن مصرف، نرخ الگوی مانع‌زدایی برای آن ها در نظر گرفته می‌شود.

کریمی یادآورشد: اداره‌های دولتی نیز باید از ساعت ۱۳ هر روز، ۷۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند که در این زمینه همکاری خوبی از سوی اداره‌های دولتی وجود ندارد و در صورت ادامه این وضعیت مجبور به قطع برق اداره‌های متخلف خواهیم شد.

استان هرمزگان بیش از ۷۵۰ هزار مشترک برق دارد که ۸۲ درصد در بخش خانگی هستند.

نظر شما