شناسهٔ خبر: 35096730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز خرید بذر گونه‌های جنگلی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری صداوسیما

خرید بذر گونه‌های بومی جنگلی از جمله زالزالک، بلوط، بنه، ارزن، گلاب وحشی و بادام تلخ از بهره‌برداران کهگیلویه و بویراحمدی آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این آغاز خرید بذر گونه‌های جنگلی در کهگیلویه و بویراحمداستان گفت: هر کیلوگرم بذر براساس تصمیم کارشناسی کمیته فنی بذر از بهره برداران خریداری و در فصل کاشت برای توسعه و غنی سازی جنگل های استان استفاده می شود.
گودرز باقری‌فردافزود: نیاز بذر برای غنی سازی و توسعه جنگل های کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری ۵۰ تن است.
وی از برنامه ریزی برای شناسایی محدوده جنگلی غنی برای برداشت بذر گونه های جنگلی در آینده خبر داد و اضافه کرد:در این طرح بررسی های کارشناسی برای شناسایی محدوده هایی که از خشکسالی و بیماری ها در امان بوده اند انجام می شود تا کار بذر این مرناطق برداشت شود.
باقری فرد گفت: این طرح به منظور تولید نهال با کیفیت برای توسعه جنگل ها انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه برداشت گونه های مرتعی در استان به تازگی پایان یافته است افزود:در سال جاری  حدود ۲۰ تن انواع گونه های مرتعی مانند باریجه، آنغوزه، جاشیر از بهره برداران خریداری شده است.
معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: طرح توسعه گیاهان دارویی در مراتع،احیا و توسعه جنگل ها هر ساله در نیمه دوم سال در استان اجرا می شود. 
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مربع مساحت در جنوب غربی ایران قرار دارد و ۳۰ درصد کل گونه‌های گیاهی کشور را در خود جای داده است. 
 

نظر شما