شناسهٔ خبر: 26996414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آبگیری سد شهید کوهبرد در دهه فجر + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

سد شهید دلنسب کوهبرد در دهه فجر سال جاری آبگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، فرماندار کهگیلویه گفت:سد مخزنی شهیدآبگیری سد شهید کوهبرد به زودی دلنسب کوهبرد از مهم‌ترین طرح‌های حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی دراین شهرستان است که با هدف تأمین آب زمین‌های زراعی دهدشت شرقی احداث می‌شود.
جعفر نیکبخت افزود: سد شهید دلنسب از سال ۹۰ کلنگ زنی شد، اما از سال ۹۴ و با حمایت دولت روند احداث آن سرعت گرفته است.
وی ادامه داد: تا کنون ۷۵ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده که از این مقدار حدود ۴۰ میلیارد ریال مطالبات پیمانکار است و ۵۵ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این طرح اعتبار نیاز است که تلاش می‌کنیم باتامین اعتبار سد کوهبرد در دهه مبارک فجر سال جاری آبگیری و به بهره برداری برسد.
نیکبخت با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی این طرح افزود: با بهره‌برداری از سد شهید دلنسب کوهبرد برایآبگیری سد شهید کوهبرد به زودی بیش از ۷۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.
مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه، هدف از اجرای این طرح را تأمین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی دیم در حوزه دهدشت شرقی و کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات آن و همچنین فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی عنوان کرد و گفت: مساحت محدوده آبریز در ساختگاه این سد حدود ۳۹ کیلومتر، آورد سالانه رودخانه در محل سد حدود سه میلیون متر مکعب، طول تاج آن ۳۱۷ متر و حجم مخزن سد ۲ و نیم میلیون متر مکعب است.
تقوی افزود:با بهره برداری از این سد ۳ هزارو ۵۲۰ هکتار از اراضی دیم پایین دست به اراضی آبی تبدیل می‌شوند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2446588" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2188407/2446588?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما