شناسهٔ خبر: 33795705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کنگره مشاهیر کُرد به دنبال معرفی چهره‌های فاخر جهان است

استاندار کردستان گفت: کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد به دنبال شناساندن و معرفی چهره‌های فاخر کُرد سراسر جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان اظهار کرد: کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد به دنبال معرفی افراد فاخر سراسر کشور و جهان و تجلیل از آنها است.

وی عنوان کرد: امیدواریم کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد بتواند با تکریم از مشاهیر کُرد در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد به دلیل کهولت سن نتوانسته‌اند حضور یابند، گفت: محدودیت‌هایی در انتخاب و دعوت چهره‌های نام‌آور کرد جهان وجود داشته است که امکان حضورشان در استان نبود و امید که در سالهای بعدی شاهد معرفی و تکریم تعداد بیشتری از مشاهیر باشیم.

استاندار کردستان بیان کرد: سوالات زیادی در مورد حضور استاد مظهر خالقی شده اما به دلیل نداشتن پاسپورت ایرانی صدور ویزای ایشان با مشکل روبرو شده است و در حال پیگیری و رفع این مشکل هستیم.

مرادنیا گفت: از نظر دستگاه‌های امنیتی ورود مظهر خالقی به داخل کشور بلامانع است و سعی شده که مشکل ویزای ایشان حل شود تا بتوانند در سنندج حضور یابند و بعد از سی و هشت سال میان مردم حضور پیدا کنند.

وی عنوان کرد: هزینه‌های کنگره از بخش خصوصی تامین شده و تلاش داریم در نهایت صرفه‌جویی اما به صورت درست و مناسب مهمان‌نوازی و چهره فرهنگی مردم کردستان را نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال آن بودند که چهره‌ی دیگری از کردستان نشان دهند، یادآور شد: هدف ما معرفی افراد گمنام و ناشناخته افراد کرد است و امیدوارم رسانه‌ها این کنگره را به نام مردم کردستان ثبت کنند.

مرادنیا اضافه کرد: عده‌ای به دنبال ایجاد موانع و حاشیه‌سازی هستند اما هدف ما شناساندن افراد فاخر است و هیچ مسوولی هم به دنبال مطرح کردن خود نبوده‌ است.

استاندار کردستان در پاسخ به این سوال که چرا فضای بزرگتری برای برگزاری کنگره مشاهیر کرد در نظر گرفته نشده است، بیان کرد: این کنگره به صورت عمومی نیست و تنها برای تجلیل از مفاخر و مشاهیر کرد انجام می‌گیرد و باتوجه به دعوت شوندگان نیازی به فضای بزرگتری برای برگزاری کنگره نبوده است.

مرادنیا عنوان کرد: معرفی استان کردستان به مشاهیری که در خارج از کشور زندگی کرده‌اند و همچنین معرفی امنیت کردستان نیز از اهداف برگزاری کنگره در استان است که امیدواریم در نهایت اثرگذاری برگزار شود.

وی الگوسازی برای جوانان را از دستاوردهای کنگره مشاهیر کرد دانست و گفت: قطعا با معرفی مفاخر و مشاهیر کُرد الگوهایی به جوانان معرفی و شناسانده می‌شود.

وی در پایان از اصحاب رسانه درخواست کرد که بتوانند به بهترین شیوه ممکن در راستای انعکاس این کنگره مسوولان را همراهی کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

نظر شما