شناسهٔ خبر: 33805594 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار کردستان:

مظهر خالقی به کردستان می آید/ تامین هزینه های برگزاری کنگره مشاهیر کُرد از بخش خصوص

استاندار کردستان از آمدن مظهر خالقی خواننده کُرد زبان به عنوان مهمان ویژه کنگره مشاهیر کرد خبرداد و گفت: از نظر دستگاه های امنیتی حضور این خواننده در ایران بلامانع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستا؛ بهمن مرادنیا ظهر امروز در نشست خبری پیش از برگزاری کنگره مشاهیر کرد در سنندج گفت: مهمترین هدف برگزاری این کنگره تجلیل از چهره‌های نامدار کُرد در اقصی نقاط دنیاست که هنوز هم در قید حیات هستند و در وهله دوم معرفی افراد فاخر اما ناشناخته کردها از اهداف برگزاری این کنگره است.

استاندار کردستان عنوان کرد: امیدواریم کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد بتواند برای تکریم از مشاهیر کُرد در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

او افرود: متاسفانه افراد بسیاری از مفاخر کُرد که در خارج از ایران زندگی می کنند به دلیل کهولت سن و برنامه هایی که خود آنها داشتند قادر به حضور در کنگره نشدند.

مرادنیا در خصوص حضور مظهر خالقی استاد موسیقی و خواننده نام آشنای کُرد گفت: حضور این خواننده کُرد از خواسته های مردم و مسئولان این استان بود و اما ویزای وی با مشکل روبه رو شد اما چون ورود او منع قانونی نداشت لذا از نظر دستگاه‌های امنیتی حضورش در کنگره بلامانع بود.

استاندار کردستان گفت: پیگیر موضوع و رفع مشکل ویزای این هنرمند ایرانی و عراقی شدیم و اکنون هیچ مسئله و مانعی برای حضورش در استان وجود ندارد و بعد از گذشت ۳۸ سال شاهد حضور او در کردستان به عنوان میهمان کنگره مشاهیر کرد خواهیم بود.

وی عنوان کرد: هزینه‌های کنگره از بخش خصوصی تامین شده و تلاش داریم در نهایت صرفه‌جویی اما به صورت درست و مناسب مهمان‌نوازی و چهره فرهنگی مردم کردستان را نشان دهیم.

مرادنیا عنوان کرد: معرفی استان کردستان به مشاهیری که در خارج از کشور زندگی کرده‌اند و همچنین معرفی امنیت کردستان نیز از اهداف برگزاری کنگره در استان است که امیدواریم در نهایت اثرگذاری برگزار شود.

وی الگوسازی برای جوانان را از دستاوردهای کنگره مشاهیر کرد دانست و گفت: قطعا با معرفی مفاخر و مشاهیر کُرد الگوهایی به جوانان معرفی و شناسانده می‌شود.

نظر شما