شناسهٔ خبر: 33798381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کردستان:

کنگره مشاهیر چهره نامداران کرد را به مردم سراسر دنیا معرفی می کند

سنندج – استاندار کردستان گفت: کنگره مشاهیر کرد فرصتی است تا چهره نامداران و حتی افرادی که شناخته نشده هستند اما جزو مفاخر کردها هستند به مردم سراسر دنیا معرفی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن مرادنیا پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان در خصوص آخرین برنامه های کنگره مشاهیر کرد، اظهار داشت: مهمترین هدف برگزاری این کنگره تجلیل از چهره‌های نامدار کرد در اقصی نقاط دنیا است که هنوز هم در قید حیات هستند و در وهله دوم معرفی افراد فاخر اما ناشناخته کردها از اهداف برگزاری این کنگره است.

وی افزود: کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد به دنبال معرفی افراد فاخر سراسر کشور و جهان و تجلیل از آنها است و امیدواریم کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد بتواند برای تکریم از مشاهیر کُرد در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

استاندار کردستان ادامه داد: متاسفانه بسیاری از افراد و مشاهیری که در خارج از ایران هستند به دلیل برنامه‌هایی که داشتند و تعدادی نیز به دلیل کهولت سن نمی‌توانند در این کنگره حضور داشته باشند.

مرادنیا یادآور شد: هزینه‌های کنگره از بخش خصوصی تامین شده و تلاش داریم در نهایت صرفه‌جویی اما به صورت درست و مناسب مهمان‌نوازی و چهره فرهنگی مردم کردستان را نشان دهیم.

وی در خصوص مظهر خالقی استاد موسیقی و خواننده نام آشنای کُرد که از مهمانان ویژه این کنگره است، بیان کرد: حضور مظهر خالقی هم خواسته مردم و هم مسئولان استان بود و ویزای این هنرمند شاخص کرد با مشکلاتی مواجه شد ولی چون ورود او منع قانونی نداشت لذا از نظر دستگاه‌های امنیتی حضورش بلامانع بود.

استاندار کردستان گفت: پیگیر موضوع و رفع مشکل ویزای این هنرمند ایرانی و عراقی شدیم و اکنون هیچ مسئله و مانعی برای حضورش در استان وجود ندارد و بعد از گذشت ۳۸ سال شاهد حضور او در کردستان به عنوان میهمان کنگره مشاهیر کرد خواهیم بود.

برچسب‌ها:

نظر شما