شناسهٔ خبر: 33801338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

استاندار کردستان مطرح کرد؛

زمینه بازگشت مظهر خالقی به سنندج بعد از 38 سال فراهم شد

استاندار کردستان از حل مشکل ویزای مظهر خالقی، خواننده نام‌آشنای کرد برای حضور در کنگره مشاهیر کرد در سنندج در روزهای پایانی هفته جاری خبر داد و گفت: زمینه حضور این هنرمند در سنندج فراهم است.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان امروز دوشنبه 10 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۰ نفر از مفاخر و مشاهیر کرد در سطح بین‌المللی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه سوالات زیادی در مورد حضور استاد مظهر خالقی مطرح شده است، ادامه داد: صدور ویزا برای حضور این هنرمند کُرد به دلیل نداشتن پاسپورت ایرانی، با مشکل روبه رو بود که خوشبختانه با رایزنی‌های انجام شده این مشکل رفع و زمینه حضور مظهر خالقی در ایران فراهم شده است.

استاندار کردستان، مظهر خالقی را از مفاخر و نام‌آوران کرد در این کنگره اعلام کرد و گفت: از نظر دستگاه‌های امنیتی ورود مظهر خالقی به داخل کشور بلامانع است و این هنرمند بعد از 38 سال در میان مردم حضور پیدا می‌کند.

مرادنیا، با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال آن بودند که چهره دیگری از کردستان نشان دهند، یادآور شد: هدف ما معرفی افراد گمنام و ناشناخته افراد کرد است و امیدوارم رسانه‌ها این کنگره را به نام مردم کردستان ثبت کنند.

استاندار کردستان در پاسخ به این سوال که چرا فضای بزرگتری برای برگزاری کنگره مشاهیر کرد در نظر گرفته نشده است؟، بیان کرد: این کنگره به صورت عمومی نیست و تنها برای تجلیل از مفاخر و مشاهیر کرد انجام می‌شود و با توجه به دعوت‌شوندگان نیازی به فضای بزرگتری برای برگزاری کنگره نبوده است.

وی الگوسازی برای جوانان را از دستاوردهای کنگره مشاهیر کرد دانست و گفت: قطعاً با معرفی مفاخر و مشاهیر کُرد الگوهایی به جوانان معرفی و شناسانده می‌شود.

اظهارات امروز استاندار کردستان بعد از آن مطرح می‌شود که امروز خبرهای ضد و نقیضی از بازگشت مظهر خالقی به کردستان بعد از چهار دهه در رسانه‌ها منتشر شد.

برخی خبرها حاکی از این است که مظهر خالقی را که باجناق مرحوم جلال طالبانی است، در این سفر قباد طالبانی همراهی خواهد کرد. اعضای شاخص خانواده کامکارها از دیگر مهمانان ویژه کنگره مشاهیر کُرد هستند.

همچنین آنگونه که در این اخبار به آن اشاره شده است، از جمله مسئولان کشوری که در این کنگره حضور خواهند داشت، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت کشور و از خاندان زنگنه در کرمانشاه است. از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور به عنوان دیگر مهمانان احتمالی این کنگره یاد شده است.

یادآوری می‌شود، کنگره‌ مشاهیر کُرد طی روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه در سنندج برگزار می‌شود و از قرار معلوم مهمانان ویژه‌ای از چهره‌های ملی و نیز چهره‌های شناخته شده کُرد در سطح بین‌المللی در آن حضور خواهند داشت.

نظر شما