شناسهٔ خبر: 33813203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد بستری برای همگرایی رسانه‌های ملی و محلی

از همان روزهای نخست طرح‌ کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد، تاکنون شاهد همراهی فعالان رسانه‌ای استان در قالب نشریات، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های محلی و ملی بوده و هستیم که فارغ از هرگونه سیاست کاری رسانه‌هایشان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد بزرگ فرهنگی آستین‌های همت را بالازده و به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس استان کردستان؛ کردستان از دیرباز تاکنون مأمنی برای همه عقاید و افکار جامعه بشری بوده و کردها با توجه به ریشه‌های فرهنگی و تاریخی خود از هر نوع تغییر و تحولی که پیشرفت و توسعه را به دنبال داشته است استقبال نموده‌اند.

تقدیم هزاران دانشمند، هنرمند، عارف، عالم و به طور کلی هزاران و شاید صدها هزار فرد نخبه در عرصه‌های مختلف به بشریت از سوی کردستانی‌ها همگی گواه بر استقبال مردمان این دیار از تغییر و تحولات توسعه‌گراست.

توجه کردستانی‌ها به فرهنگ و هنر موجب شده است که هم اکنون کردها در منطقه خاورمیانه به عنوان قومیت و ملتی استثنایی محسوب شوند که توانسته‌اند هویت فرهنگی و تاریخی خود را در بسیاری از جنبه‌ها از گزند هجمه و انحراف محفوظ دارند.

فرهنگ تجلیل از مفاخر و نخبگان در بین طوایف متعدد کرد به یک امر همیشگی تبدیل شده و در مناسبت‌های مختلف از مفاخر و نخبگانشان تجلیل به عمل می‌آوردند و شاید گفت با تجلیل از این مفاخر و حرمت نگه‌داشتن به آنان کردستانی‌ها توانسته‌اند الگوهایی عینی را به نسل‌های آتیه‌ساز خویش معرفی نمایند.

طی چند ماه اخیر و به ابتکار مدیرکل بومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان طرح برگزاری نخستین دوره کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد و پس از تصویب این طرح مراحل اجرایی این رویداد بزرگ فرهنگی در شهر سنندج آغاز شد.

در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی طیف‌های مختلف فعالان فرهنگی، هنری، ادبی و اجتماعی که در دبیرخانه این کنگره به خدمت مشغول هستند نمی‌توان همگرایی و زحمات رسانه‌ها را نادیده گرفت.

از همان روزهای نخست مطرح‌شدن این طرح تا تصویب آن و طی چندین ماه تلاش دبیرخانه کنگره شاهد همراهی فعالان رسانه‌ای استان در قالب نشریات، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های محلی و ملی بوده و هستیم که فارغ از هرگونه سیاست کاری رسانه‌هایشان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد بزرگ فرهنگی آستین‌های همت را بالازده و به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

بدون شک رسانه‌ها حین برگزاری کنگره و پس از برگزاری نخستین دوره از این رویداد بزرگ فرهنگی جزو معدود طیف‌هایی از جامعه هستند که نقش آنها پررنگ‌تر از دیگران بوده و برای ثبت و ماندگاری این گام ارزشمند باید تلاش نمایند لذا امید است متولیان اجرایی این کنگره زحمات و تلاش‌های رسانه‌ها را تنها در زمان برگزاری کنگره مدنظر نداشته باشند و تا برگزاری دومین کنگره از این ظرفیت بزرگ به نحو  احسن بهره گیرند.

همچنین نیاز است کمیته علمی کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد در دوره های آتی در بین افراد شایسته تقدیر خویش روزنامه‌نگاران برجسته کرد را که طی دهه‌های مختلف با جانفشانی‌ها و فداکاری‌های خویش برای روشنگری و عدالت‌خواهی کردها همت گماشته اند و در این مسیر انواع ناملایمات را متحمل شده‌اند را در نظر گرفته و در کنار ادبا، شعرا، هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان علمی شاهد تقدیر از روزنامه‌نگاران و وکلای مردم نیز باشیم.

انتهای پیام/2330/76

نظر شما