شناسهٔ خبر: 33794668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کنگره مشاهیر کرد به تجلیل و تکریم جایگاه مشاهیر زنده می‌پردازد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کنگره مشاهیر کرد به تجلیل و تکریم جایگاه مشاهیری که در قید حیات هستند خواهد پرداخت و امید که تا زمانیکه بزرگان ما در قید حیات هستند مورد تکریم و پاسداشت قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جلال قلعه‌شاخانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان اظهار کرد: حاکمیت نگاه ویژه‌ای به مشاهیر و تکریم و تجلیل از آنها دارد و مقام معظم رهبری هم گفته‌اند که کردها ادبیات غنی و فرزانگان برجسته‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از مفاخر و مشاهیر را اصل و وظیفه خود در استان کردستان می‌دانیم، افزود: براین اساس با همت استاندار کردستان این موضوع پیگیری و سعی براین شد تا با برگزاری کنگره مشاهیر کرد رسالت خود را ادا کنیم گرچه مطالبات مردم را نیز در معرفی مشاهیر در نظر گرفتیم.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای کنگره مشاهیر کرد هشت کمیته شامل کمیته‌های علمی، پشتیبانی، تشریفات، مالی، اجرایی، امنیت و انتظامات، تبلیغات و کمیته اطلاع‌رسانی است که در این مدت فعالیت داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تمامی کسانی که به برگزاری کنگره کمک کردند تقدیر کرد و بیان داشت: کنگره مشاهیر کرد با کنگره‌های گذشته که در استان برگزار شده، تفاوت دارد و به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

قلعه‌شاخانی عنوان کرد: این کنگره به تجلیل و تکریم جایگاه مشاهیری که در قید حیات هستند خواهد پرداخت و امید که تا زمانی که بزرگان ما در قید حیات هستند مورد تکریم و پاسداشت قرار گیرند.

کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه جاری در سنندج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

نظر شما