شناسهٔ خبر: 67590699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طرح بصیرت عاشورایی در ۱۱ بقعه ‌متبرکه‌ استان کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: طرح بصیرت عاشورایی با اجرای برنامه‌های متنوع و مختلف ایام محرم در ۱۱ بقعه متبرکه در شهرستان‌های سنندج، قروه و بیجار برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد کاروند امروز سه شنبه (۱۹ تیرماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در ایام ماه محرم، اجرای مراسم لبیک یا حسین، سیاه‌پوشی و غبارروبی بقاع متبرکه در اوایل ماه محرم با حضور هیئت‌های مذهبی از جمله برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در استان است.

وی افزود: برنامه‌های دهه اول از هفدهم تیر سال جاری مصادف با اول محرم شروع شده است و تا ۲۸ تیرماه سال جاری هم‌زمان با دوازدهم محرم ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌، خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه روز جمعه بیست‌ودوم تیر سال جاری مصادف با پنجم محرم‌الحرام در بقاع متبرکه شاخص با حضور بانوان و نوزادان شیرخوار و تمام عاشقان حسینی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به دعوت از ۱۵ مبلغ برای ایام محرم در اماکن متبرکه استان، ادامه داد: مراسم شب شهادت امام سجاد (ع) سه شنبه بیست‌وهفتم تیر در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مراسم همایش رهروان زینبی‌، تصریح کرد: این برنامه ویژه بانوان است که مصادف با ۱۲ محرم‌الحرام برگزار می‌شود و برگزاری برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان از دیگر برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفان با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه از جمله اهداف طرح بصیرت عاشورایی است.

 انتهای پیام

نظر شما