شناسهٔ خبر: 32643327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

بازشناسی سبک زندگی اهل بیت منجر به بالندگی جامعه می‌شود

محمدپور گفت: جشنواره تئاتر رضوی بستر مناسبی است تا با تبیین آموزه‌های ائمه‌ی معصومین(ع) هنر اسلامی و ایرانی را در گستره‌ی جهانی متبلور و متجلی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در نشست اعضای اتاق فکر چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی در تبریز اظهار داشت: بازشناسی سبک زندگی اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) و تبیین  ابعاد مختلف آن با زبان هنر، باعث بهبود سطح زندگی ما و به تبع آن بالندگی جامعه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: آموزه‌های دینی و نحوه زندگی اهل بیت(ع) معرف و مروج اخلاقیات عملی متعالی انسان، خانواده و جامعه است و نقش سازنده‌ای در تقویت بنیان جامعه ایفا می‌کند.

محمدپور تاکید کرد: تأسی از آموزه‌های قرآنی و شیوه زندگی ائمه اطهار(ع) یکی از راهکارهای مهم کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی محسوب می‌شود و معارف نجات‌بخش اهل بیت(ع) آنقدر غنی است که می‌تواند در ارتقای تاب آوری جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در ادامه با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره از جشنواره تئاتر رضوی در آذربایجان‌شرقی و توانمندی و پتانسیل استان در حوزه‌ی هنر تئاتر، اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی در سطح کشور جزو سه استان برتر در حوزه‌ی تولید و اجرای تئاتر است و این امر نشان دهنده‌ی پتانسیل بالا و توانمندی هنرمندان حوزه‌ی تئاتر در استان است.

محمدپور گفت: جشنواره تئاتر رضوی بستر مناسبی است تا با تبیین آموزه‌های ائمه‌ی معصومین(ع) هنر اسلامی و ایرانی را در گستره‌ی جهانی متبلور و متجلی نماییم.

وی بر لزوم بهره‌گیری از توان داوری اساتید حوزه‌ی تئاتر استان در این جشنواره تاکید کرد و خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی همزمان با برگزاری این جشنواره و ارتقای توان علمی و هنری هنرمندان حوزه‌ی تئاتر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره بر لزوم تولید متون نمایشی در این جشنواره، خاطرنشان کرد: تولید متون نمایشی منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی و ‌تقویت ارزشهای دینی سرلوحه هنرمندان و نویسندگان در این جشنواره باشد و کارگردانان در انتخاب متون نمایشی دقت بیشتری داشته باشند، تا مقوله‌ِ عزت و اقتدار ائمه‌ی معصومین (ع) در متون ارائه شده تبیین شود.

 

نظر شما