شناسهٔ خبر: 32626469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون تبلیغ حوزه های علمیه:

سلوک امام جمعه تبریز موج جدیدی در کشور به راه انداخت

حجت‌الاسلام نبوی گفت: منش، رفتار و سلوک نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی یک موج و روش جدیدی در کشور بنیانگذاری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام «محمدحسن نبوی» امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات ارزشمند امام جمعه تبریز در طول دو سال گذشته در راستای تحکیم جایگاه معنوی روحانیت بوده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در تبریز و سلوک ایشان، یک موج و روش جدیدی در کشور بنیانگذاری کرد و در خنثی‌سازی تبلیغات دروغین دشمنان علیه روحانیت بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام نبوی با اشاره به تحرکات خودجوش روحانیان در جریان امدادرسانی به سیل‌زدگان استان های مختلف کشور گفت: فعالیتی که طلاب و روحانیان در جریان سیل دارند، بخش اعظمی از تبلیغات سوء شبکه‌های ماهواره‌ای علیه حوزه و روحانیت را خنثی کرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که طلاب و روحانیون امانتداران سنت رسول الله هستند، افزود: ماه مبارک رمضان تحکیم پیوند دوباره قرآن و جامعه است، حرف ما جایی اعتبار پیدا می‌کند که متصل به قرآن و روایات باشد، مگر نه خود ما که چیزی نیستیم.

وی برقراری ارتباط معارف اسلامی با مشکلات اجتماعی را ضروری دانست و افزود: گاهی دچار لیبرالیسم پنهان هستیم، لیبرالیسم پنهان یعنی تفکرات لیبرالی را باور داریم ولی صدایش را درنمی‌آوریم؛ وقتی امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرده‌ایم، یعنی دنباله‌رو این تفکرات هستیم.

حجت الاسلام نبوی با تأکید بر این‌که مصرف گرایی و سفره های رنگین افطار هیچ سنخیتی با آموزه های دین مبین اسلام ندارد، افزود: تشریفات، تجمل و سفره‌های آنچنانی در مبانی دینی نهی شده است.

نظر شما