شناسهٔ خبر: 32642236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

میزان پرداخت زکات در آذربایجان شرقی افزایش یافت

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی از رشد ۷۰ درصدی زکات در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «بهروز شریف» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی پرداخت زکات در استان اظهار داشت: 57 درصد از زکات جمع آوری شده در سال قبل برای امور محرومان هزینه شده و بقیه درآمد حاصل نیز در طرح های عام المنفعه مصرف شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان با بیان این‌که سال گذشته 456 مبلغ برای ترویج زکات به روستاها اعزام شدند، گفت: اکنون 2 هزار و 929 عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان مشغول فعالیت و ترویج زکات هستند.

شریف با اشاره به نحوه هزینه و موارد مصرف زکات جمع آوری شده در آذربایجان شرقی تاکید کرد: پرداخت 170 مورد کمک هزینه جهیزیه و تامین لوازم خانگی، کمک به بهسازی و تعمیر مسکن 337 خانوار مددجو و نیازمند، تامین هزینه های درمان و تحصیل 1096 نیازمند، آزادی 4 زندانی و پرداخت کمک معیشت به 56 هزار و 455 خانوار نیازمند از جمله موارد هزینه کرد زکات در سال 1397 کمیته امداد آذربایجان شرقی است.

وی همچنین به درآمدهای زکات فطره استان اشاره کرد و گفت: مردم آذربایجان شرقی سال قبل 6 میلیارد و 208 میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند که رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 96 داشته و 100 درصد آن برای محرومان و نیازمندان هزینه شد. 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان همچنین بر ضرورت پرداخت الکترونیکی کمک های مردمی به نیازمندان اشاره و بیان کرد: مردم خیّر استان می توانند کمک های مالی خود به محرومان را از طریق تلفن همراه خود با شماره گیری کد #041*8877* پرداخت کنند.

نظر شما