شناسهٔ خبر: 32626018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم تبریز:

آموزش عالی خود را با آموزش‌های مهارتی تطبیق دهد

فرهنگی گفت: ۹۰ درصد آموزش های ارایه شده از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و چندین مجموعه دانشگاهی در راستای اشتغال است، در صورتی که از بودجه حمایتی کمتری برخوردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدحسین فرهنگی» امروز در دیدار با مسؤولان و کارکنان آموزش فنی و حرفه ای استان، اظهار داشت: امیدواریم جامعه ما و مسئولین و مدیران ما در انجام فعالیتهای سازمانی و به خصوص در راستای اشتغالزایی برای اقشار مختلف جامعه، موفق باشند.

نماینده محترم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به رویکرد آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دو عنصر اصلی این سازمان را کار و تعلیم و تربیت عنوان کرد و بر لزوم توجه و تمرکز بر این محورها در راستای ساختن آینده و کشور، تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کمیسیون ویژه در حوزه تولید ملّی مجلس شورای اسلامی، طرحی در دست اقدام داریم که در راستای اشتغالزایی است و گزارشی با این مضمون به مجلس ارائه شده است تا طبق آیین نامه داخلی مجلس طرح را مصوب کنیم.

فرهنگی، با اشاره به این موضوع که رشته های غیر کاربردی و غیر مهارتی از لحاظ مالی به صورت وسیع، حمایت می شوند، افزود: تنها 10 الی 15 درصد آموزش این مراکز، در ایجاد اشتغال موثر است.

وی تصریح کرد: 90 درصد آموزش های ارایه شده از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و چندین مجموعه دانشگاهی در راستای اشتغال است، در صورتی که از بودجه حمایتی کمتری برخوردارند و در این راستا باید آموزش عالی خود را با آموزش‌های مهارتی منطبق کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 30 درصد آموزش های آموزش و پرورش به واحدهای فنی و حرفه ای، هنرستانها و کاردانش ها، سوق داده شده است و با توجهبه هدف گذاری که صورت گرفته، در مدت سه سال آینده، این مقدار به 45 درصد افزایش خواهد داشت و این در آموزش عالی نیست.

وی خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه ای هم می تواند ضمن تفاهم نامه های آموزشی فی مابین، همکاری های آموزشی در زمینه ارائه مهارتهای فنی و حرفه ای با سازمان آموزش و پرورش منعقد کند.

نماینده محترم تبریز، آذرشهر و اسکو در پایان ضمن تشکر از کارکنان از آنان خواست تا مجلس را نیز جزو شرکای اجتماعی خود بدانند و نکته نظرات خود را به مجلس ارائه دهند.

نظر شما