شناسهٔ خبر: 32626155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذریایجان‌شرقی:

فرهنگ مصرف‌گرایی مغایر با آموزه‌های دینی است

حجت الاسلام حسینی خطاب به روحانیان اعزامی ماه مبارک رمضان گفت: باید مردم را آگاه کنیم که چه کسانی به دنبال ترویج فرهنگ عرضه و تقاضا و مصرف‌گرایی در جامعه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام «سیدشهاب‌الدین حسینی» امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: متأسفانه اغلب مردم با مشکلات معیشتی مواجه هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که اغلب مشکلات اقتصادی کشور ریشه فرهنگی دارند، گفت: اکنون که اقتصاد در وضعیت آشفته‌ای قرار دارد و اغلب جامعه گرفتاری‌های اقتصادی دارند، باید فرهنگ اقتصاد قبل از مشکل اقتصادی حل و فصل شود.

وی با بیان این‌که فرهنگ مصرف گرایی مغایر با آموزه های دین مبین اسلام است. تصریح کرد: باید مردم را آگاه کنیم که چه کسانی به دنبال ترویج فرهنگ عرضه و تقاضا و مصرف‌گرایی در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: بحث معنویت و اخلاق می‌تواند در نقطه نقطه جامعه مطرح و ترویج شود، موضوعاتی مثل انصاف و اعتماد در بازار باید گسترش یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که روحانیان اعزامی ماه مبارک رمضان در جلسات وعظ و خطابه باید به مسائل فرهنگی نیز اشاراتی داشته باشند، گفت: در ماه رمضان ضمن تبیین محتوای بیانیه گام دوم انقلاب، باید در راستای گسترش معنویت، اخلاق و سبک زندگی ایرانی اسلامی گام برداریم.

وی با بیان این‌که بیانیه گام دوم انقلاب باید در محوریت تبلیغ ماه رمضان قرار گیرد، گفت: این بیانیه؛ یک سند راهبردی برای رهایی از مشکلات و تحقق تمدن نوین اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بهترین زمینه برای خودسازی است، ابتدا باید به خودمان بپردازیم بعد به سمت هدایت جامعه حرکت کنیم. اگر خودسازی اتفاق نیفتد، پرداختن به جامعه نیز میسر نخواهد بود.

 

نظر شما