شناسهٔ خبر: 67294999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه سلطانیه:

حماسه مردم ایران با مشارکت حداکثری تکمیل می‌شود

زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت: حماسه مردم ایران در تشییع پیکر شهدای خدمت با مشارکت حداکثری در انتخابات روز هشتم تیرماه امسال تکمیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه به مواضع و برنامه‌های کاندیداها دقت کنید و به کاندیدای انقلابی و قوی و کسی که به دشمن اعتماد ندارد، رأی دهید، افزود: اعتماد نکردن به دشمن به معنای مذاکره نکردن یا نداشتن تعامل نیست ولی حقیقتاً دشمن قابل اعتماد نیست و حتی بعد از دست دادن با دشمن باید انگشتان دست را شمرد.

وی با گرامی‌داشت دهه امامت و ولایت، دهه مبارک و سرور و شادمانی و روز عید غدیر و با بیان اینکه دینی که مورد رضایت خدا است، دینی است که در قالب فرهنگ غدیر و امامت و ولایت باشد، اظهار کرد: نظام مورد رضایت خدا پاسخ‌گوی همه نیازهای مادی و معنوی بشریت بوده و غدیر که همان ولایت امیرالمؤمنین است، نسخه سعادت‌بخش بشریت است و لذا همه باید مُبلغ ولایت باشیم.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه و با بیان اینکه این قوه یکی از ارکان نظام اسلامی بوده و قانون اساسی اهتمام ویژه‌ای به جایگاه این قوه دارد و وظایف بسیار مهمی هم بر عهده آن گذاشته است، ادامه داد: دفاع از حقوق فردی و اجتماعی، مبارزه با فساد، دفاع از کسی که حقش ضایع شده و رفتار همراه با عدالت به عنوان پناهگاه مردم از وظایف قوه قضائیه، دادگستری‌ها و دادگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که به عنوان حقوق عامه نیاز به ورود و رسیدگی دادگستری دارد، پروژه سلول درمانی است، تصریح کرد: وضعیت مرکز سلول درمانی که مشکلات اداری آن حل شده است اما مردم از متوقف شدن آن ناراضی هستند و باید از حق مردم که با جان و دل همکاری و همراهی کردند، دفاع شود.

حسینی‌نسب با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و هشدار درباره آسیب‌های آن و با بیان اینکه مواد مخدر هلاکت انسان به دست خود و گناه بسیار بزرگی دارد و اگر کسی گناه آن را کوچک بشمارد، کافر شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس روایت پیامبر گرامی اسلام، کسی که مواد مخدر مصرف کند، مثل کسی است که خانه کعبه را هفتاد بار خراب کرده، هفتاد ملک مقرب را کشته و هفتاد پیامبر مرسل را به قتل رسانده باشد و همچون کسی است که هفتاد قرآن را سوزانده است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه مواد مخدر بزرگ‌ترین تهدید برای بشریت و بزرگ‌ترین منکر قرن و نیز مهم‌ترین عامل آسیب‌های اجتماعی است، عنوان کرد: خانواده و والدین، مسؤولان و همه مردم و نهادهای فرهنگی و آموزشی باید با آموزش و تربیت معنوی و غنی‌سازی اوقات فراغت، از مبتلا شدن جوانان و نوجوانان به اعتیاد پیشگیری کنند.

وی به رعایت حق‌الناس از سوی مساجد تاکید کرد و با بیان اینکه چند بار هم در این باره تذکر داده شده و نباید صدای مساجد جز در موقع اذان به بیرون پخش شود و طبق فتوای مراجع معظم تقلید، پخش صدای مساجد به غیر از وقت اذان به بیرون جایز نیست، یادآور شد: پخش اذان به نحو متعارف برای اعلام داخل شدن وقت نماز به وسیله بلندگو اشکال ندارد ولی پخش آیات قرآنی و دعا و غیر آن از بلندگوی مسجد، اگر موجب اذیت همسایگان شود، توجیه شرعی ندارد، بلکه دارای اشکال است.

خطیب نماز جمعه سلطانیه در ادامه با گرامی‌داشت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، گفت: اگر بعد از صدها سال دین و ارزش‌ها باقی مانده و تداوم پیدا کرده، به خاطر تبلیغات دینی و تلاش مبلغان دین است.

حسینی‌نسب همچنین با گرامی‌داشت روز اصناف، افزود: اصناف و کسبه جزو افشار متدین بوده و هستند و در میدان‌های انقلاب اسلامی نیز همواره حضور داشته و دارند و این ویژگی باید حفظ شود.

نظر شما