شناسهٔ خبر: 32595698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام ذوعلم:

دشمنان اراده، صبر و ایمان ملت ایران را هدف قرار داده اند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که دشمن اراده، عزم، صبر و ایمان دینی را مورد هدف قرار گرفته است، گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی و عقلانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «علی ذوعلم» امروز در «همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی و عقلانی است، اظهار داشت: ایمان دینی، بزرگ‌ترین سرمایه‎‌ ملت ایران است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که دشمن اراده، عزم، صبر و ایمان دینی را مورد هدف قرار گرفته است، افزود: در چنین شرایطی نقش آموزش و پرورش در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌های فرهنگی ‌و تربیتی از جمله دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش کشور با بیانیه گام دوم همراه نباشند و فهم عمیقی از آن نداشته و گام‌های عملی در این راستا برندارند، به یقین به نتایج مطلوب دست نخواهیم یافت. 
  
حجت الاسلام ذوعلم خاطرنشان کرد: امید رهبر معظم انقلاب به جوانان است و این شعار نیست، بلکه نوع نگاه را نشان می‌دهد، اگر دیواری بین مسؤولان و جوانان باشد، به این معنا خواهد بود که بیانیه گام دوم تحقق و شکل پیدا نکرده است 
  
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: جوهره‌ نظام تعلیم و تربیت ما یک روح انقلابی و آرمان گرا و پیشرفت گرا است، نظام آموزشی در اجابت فراخوان رهبر انقلاب اسلامی آتش به اختیار حرکت کرده است.

وی با تأکید بر این‌که جوهره انقلاب اسلامی دارای جوهره‌ عقلانی، فکری، اعتقادی و فرهنگی است، تصریح کرد: امروزه در برابر عربده کشی‌های جبهه استکبار، تفکر عمیقی از سوی رهبر انقلاب وجود دارد، که باید همه در راستای تحقق آن گام برداریم.
 

نظر شما