شناسهٔ خبر: 32523057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

انتقاد رسانه ای به قصد اصلاح امور جامعه باشد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که رسانه‌ها به دنبال ایجاد نشاط و امید در جامعه باشند.، گفت: اگر انتقاد به قصد اصلاح باشد و نه به قصد تخریب؛ موجب اصلاح امور خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در دیدار با مسؤولان خبرگزاری رسا اظهار داشت: اهمیت و نقش رسانه در عصر کنونی بر کسی پوشیده نیست، اما بهره‌مندی از این ابزار مهم در سطح ملی و بین المللی هنری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که جامعه نیازمند وحدت و یکدلی برای مقابله با توطئه های دشمنان است، گفت: خاطرنشان کرد: مطبوعات و رسانه ها باید به نسل جوان امید دهند و اخبار آنها منادی وحدت باشد و باید سعی شود تا با حفظ هر نوع گرایش و سلیقه سیاسی، وحدت، همدلی و همزبانی میان مردم و مسؤولان ارتقاء یابد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر صداقت در کار خبری و نقد منصفانه از سوی رسانه‌ها در جهت توسعه ملی تصریح کرد: مطبوعات قلم های خود را برای توسعه کشور بردارند، زمانی به رسانه ها و مطبوعات اعتماد بیشتری می شود که زبان گویای مردم باشند، اگر رسانه‌ای اعتماد عمومی مردم نسبت به خود را از دست دهد، دیگر حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که رویکرد اصلی رسانه‌های استان باید به سمت امیدآفرینی و تحقق مطالبات مردمی باشد، گفت: اگر حقیقت بیان شود، نیازی به تحریف و سانسور نخواهد بود، از سوی دیگر اگر انتقاد به قصد اصلاح باشد و نه به قصد تخریب؛ موجب اصلاح امور خواهد بود.

وی خواستار تقویت روحیه مطالبه‌گری، عدالت‌خواهی، مقابله با تبعیض و انعکاس نارسایی‌های موجود به قصد اصلاح از سوی رسانه‌های محلی شد و گفت: البته بیان مشکلات باید همراه با ارایه راهکارهای اصولی و کارشناسی شده باشد، ضمن این‌که در کنار بیان نارسایی‌های موجود؛ حتما بایستی نقاط قوت و دستاوردهای ارزشمند نظام نیز بازگو شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که آذربایجان و تبریز خاستگاه مطبوعات در کشور است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه مطبوعات مکتوب آن اقبال عمومی لازم را برخوردار نیستند؛ اما هر چه بر میزان سطح کیفی مطبوعات محلی افزوده شود، شاهد آشتی بیشتر مردم با رسانه‌های مکتوب خواهیم بود.

همچنین در این دیدار استادیان، سردبیر خبرگزاری رسا در سخنانی به ارایه گزارشی از آخرین برنامه‌ها، فعالیت ها و عملکرد این رسانه حوزوی پرداخت و اظهار داشت: مشی مردمی و سلوک متواضعانه امام جمعه تبریز؛ جریانی گسترده در سراسر کشور به راه انداخته که با استقبال عموم حوزویان به ویژه طلاب نخبه و جوان مواجه شده است.

 

نظر شما